Czasopismo
2003
|
nr 983, t. 1 Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie
|
135--141
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Quality and Distribution of Products - Their Influence on the Growth of Company's Competitiveness
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule zawarto omówienie wyników badań ankietowych przeprowadzonych w 2002 roku w 15 przedsiębiorstwach zajmujących się produkcją i przetwórstwem mięsnym oraz wędliniarskim. Badania te miały na celu ocenę wpływu sposobów dystrybucji w przedsiębiorstwach oraz jakości ich produktów na konkurencyjność przedsiębiorstw w przemyśle mięsnym.
In this article authors try to estimate influence of distribution ways in company and quality of products on company's competitiveness in meat industry. It was affirmed that only firms which possess more capital afforded to make investment and could adapt a number distribution channels. Small companies appreciate high quality of their products but it is difficult to take risk in connection with competition on the distance market. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
135--141
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- Adamkiewicz H.G. (1999): Konkurencyjność przedsiębiorstwa. EiOP 11, s. 8.
- Definicje pojęć z zakresu statystyki nauki i techniki. (1999). GUS, Warszawa.
- Dystrybucja jako źródło konkurencyjności przedsiębiorstw na przełomie wieków XX i XXI. Red. M. Strużycki (2001). RWiK, Warszawa, s. 33.
- Pasternak K., Grzybowska B., Strychalska A. (1999): Przesłanki tworzenia i sukcesów rynkowych produktów żywnościowych. [w:] Konferencja naukowa pt. Marketing jako element działalności rozwojowej w przedsiębiorstwie Art., Olsztyn.
- Poznańska K. (2002): Innowacyjność jako czynnik wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw. Zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach konkurencji. UWM, Olsztyn, s. 343.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000013975