Czasopismo
2003
|
nr 983, t. 1 Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie
|
180--187
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Competition Strategies on the Insurance Market
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł dotyczy działań firm ubezpieczeniowych w zakresie narastającej konkurencji. Autorzy szczególną uwagę poświęcają charakterystyce i analizie pozycji PZU Życie SA na rynku ubezpieczeń na życie oraz omówieniu strategii konkurencji tej firmy.
In the circumstances of increasing competition enterprises have to take important decisions on the directions of their activities, relations with competitors or type of competitive advantage. In that way competition strategy becomes the integral part of the firm overall strategy. The competitiveness started to be perceived as a source of a firm success. The aim of this work is paying attention on fight competitive insurance firms, what will permit to qualify main measures of position competitive firm on market. Wanting to qualify firms position will not suffice to compare with competition of sale size and numbers of customers what takes place in many units. One should in detail and penetratingly analyse all market, which all the time is changes. Those changes are often difficult to catching, if we will not profit from all of accessible investigative methods. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
180--187
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- Antoszkiewicz J.D. (2002): Firma wobec zagrożeń - identyfikacja problemów. Poltext, Warszawa.
- Faulkner D., Bosman C. (1998): Strategie konkurencji. Wyd. Gebethner i spółka, Warszawa.
- Góralczyk A. (1999): Zdolność konkurencyjna przedsiębiorstwa. Wydawnictwo Infor, Warszawa.
- Hryszko A. (2002): Podstawy ubezpieczeń. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
- Monkiewicz J. (2002): Ubezpieczenia w Unii Europejskiej. Poltext, Warszawa.
- Oferty towarzystw ubezpieczeń. Adresy internetowe towarzystw ubezpieczeń dostępne na stronie www.knuife.gov.pl.
- Porter E.M. (1998): Strategia konkurencji. Metoda analizy sektorów i konkurentów. PWE, Warszawa.
- Raporty roczne PZU SA z odpowiednich lat.
- Sangowski T. (1998): Vademecum ubezpieczeń gospodarczych. Poltext, Poznań.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014000