Czasopismo
2003
|
nr 983, t. 1 Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie
|
157--164
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Importance of a Product Quality in Creation of Competitive Advantage - an Example of Group of a Fruit Producers Group
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono metody dochodzenia do przewagi konkurencyjnej w zakresie jakości owoców przez grupę producentów rejonu Małopolski. Zanalizowano efekty wprowadzania certyfikatu Integrowanej Produkcji Owoców (IPO) oraz specyfikacji supermarketów na przykładzie sieci handlowej Carrefour.
The article presents conditions in which a group of fruit producers achieved their competitive dominate position, which Integrated Fruit Production and specifications according to demands of Carrefour supermarket. Sale exchange with supermarket guarantees stable contract and fixed income. Quality of fruit plays important role in the competitions for any sale contracts. Producers who follow the quality rules are the leaders of the market and can develop their production, sale and introduce innovations like new investments. Keeping to the quality norms let producers to increase the economic growth in the form of higher value of sale, development effect by investments and strategic effect - advanced competitive position on the market. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
157--164
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Głębowiec M. (2002): Jakość warunkiem konkurencyjności polskiego agrobiznesu na rynkach UE. [w:] Przemiany w agrobiznesie i obszarach wiejskich oraz ich następstwa. Nr 941, s. 270.
- Kubiak K. (2000): Raport o stanie ogrodnictwa (1990-1997). Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Ogrodnictwa, Warszawa, s. 199-201.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014029