PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 983, t. 2 Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie | 194--199
Tytuł artykułu

Wybrane zagadnienia wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw rolniczych

Warianty tytułu
Selected Problems of Competitiveness Growth of Agriculture Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono zagadnienia dotyczące wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw rolniczych oraz wpływu globalizacji gospodarki na ich działalność.
EN
Functioning and development of agriculture enterprises and growth of their effectiveness are conditioned to a high extent by globalization processes. In result of globalization processes influence on agribusiness, growth of competitiveness between enterprises has been taking place both at local and international markets. They are related mainly to coming integration of Poland with European Union and liberalization of world trade that leads to a need of Poland opening to foreign markets. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Adamkiewicz H. (1999): Konkurencyjność przedsiębiorstwa. "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" nr 11, s. 8-11.
  • Adamowicz M. (2002): Konkurencyjność w agrobiznesie krajów Unii Europejskiej. Wrocław, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 941, s. 36-43.
  • Bonecki H. (1974): Mała Encyklopedia Powszechna PWN. Warszawa.
  • Dowgiałło Z. (1998): Słownik ekonomiczny przedsiębiorcy. Wyd. ZNICZ, Szczecin.
  • Grębowiec M. (2002): Jakość warunkiem konkurencyjności polskiego agrobiznesu na rynkach UE. Wrocław, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 941, s. 269-274.
  • Koch R. (1997): Słownik zarządzania i finansów. Narzędzia, terminy, techniki od A do Z. Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Warszawa, s. 109-120.
  • Kotler P. (1994): Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Wyd. Gebethner&Ska, Warszawa, s. 354-379.
  • Kozak M., Pyszkowski A., Szewczyk R. (2001): Słownik rozwoju regionalnego. Polska Agencja Rozwoju Regionalnego, Warszawa, s. 17-23.
  • Kujaczyński T. (2002): Rola struktury instytucjonalna organizacyjnej w rozwoju agrobiznesu w Polsce. Wrocław, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 941, s. 499-504.
  • Meredyk K. (2000): Warunki konkurencyjności rolnictwa polskiego. Wrocław, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 865, s. 159-168.
  • Mirończuk A. (2002): Zmiany instytucjonalne w polskim agrobiznesie. Wrocław, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 941, s. 126-130.
  • Pomykało W. (1995): Encyklopedia biznesu. T.l. Fundacja Innowacja, Warszawa.
  • Penc J. (1997): Leksykon biznesu. Agencja Wyd. Placet, Warszawa.
  • Urban R. (1999): Czynniki wzrostu konkurencyjności polskiego przemysłu spożywczego. "Zagadnienia Ekonomiki Rolnej" nr 2-3, Warszawa, s. 21-30.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014030

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.