PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 983, t. 1 Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie | 165--172
Tytuł artykułu

Systemy CRM z bazą wiedzy o smakowitości wyrobów szansą ekspansji polskich firm agrobiznesu w krajach UE

Warianty tytułu
The CRM Systems with Data Knowledge of Products Savouriness as a Chance of Polish Agribusiness Companies Expansion in EU Countries
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł zawiera przegląd norm i dyrektyw jakości produktów mięsnych obowiązujących w Polsce i krajach UE oraz analizę stosowanych procedur obsługi klienta. Szansę ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynkach krajów UE, autorzy upatrują we wdrożeniu systemu CRM (Customer Relationship Management) z bazą wiedzy o smakowitości przetworów mięsnych.
EN
This article describes the chances of expansion for the polish companies from meat industry on the European Community markets. The analysis of conditionality the quality of meat products shows, that formal limitation for activity of polish firms on the new markets should not stand on the way. The existing norms and distribution practice of meat merchandise estimated from the consumer point of view indicate that from decades the parameter of savouriness is omitted in a meat industry. It means that in case of applying CRM systems for estimating customer satisfaction in aspect of savouriness of the offered products and assuring continuity of delivery preferred assortment will be possible to score a success. The base of this success would be including in offered assortment those element (CRM) overlooked in a distribution systems of European Community countries for a last 20-30 years. (original abstract)
Bibliografia
  • Czechowski P. (2001): Proces dostosowywania polskiego prawa rolnego i żywnościowego do prawa Unii Europejskiej. Twigger, s. 269.
  • Drelichowski L. (2001): Stan konsolidacji i logistyki agrobiznesu w otoczeniu globalnych sieci handlowych. "Organizacja i Kierowanie" nr 2(104), s. 101-115.
  • Drelichowski L. (2002a): Rozwój e-commerce w aspekcie ograniczeń logistyki I uwarunkowań globalizacyjnych agrobiznesu. "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", nr 941 t. 1, s. 189-186.
  • Drelichowski L. (2002b): Zintegrowane sterowanie finansami i przedsięwzięciami gospodarczymi czynnikiem globalizacji firm agrobiznesu. "Roczn. Nauk. SERiA", t. IV, z. l, s. 35-44.
  • Kaczmarek-Śliwińska M. (2002): Systemy e-CRM - filozofia i strategia, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", s. 101-109.
  • Nitecka E., Obiedziński M. (2000): Prawo żywnościowe Unii Europejskiej. Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa, s. 147.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014031

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.