Czasopismo
2003
|
nr 983, t. 2 Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie
|
252--257
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Quality as a Basic Instrument of Competitiveness in Diary Industry on the Example of Selected Dairies of the Lodz Voivodship
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na korzyści płynące z wysokiej jakości produktów mleczarskich. Jakość jest podstawowym instrumentem konkurencyjności w przemyśle mleczarskim, pomaga stworzyć korzystny wizerunek przedsiębiorstwa i jego produktów. W przemyśle mleczarskim znajdują zastosowanie dwa systemy jakości: ISO 9001:2000 oraz HACCP.
In the face of rich market competition companies make decisions to undertake various actions in order to win or keep customers. In the paper the role of quality in case of dairy products is presented. As an example there are shown the following quality in case of dairy products is presented. As an example there are shown the following quality systems: HACCP and the norm ISO 9001:2000. In order to illustrate the situation in Poland the results of research conducted in selected dairies of lodzkie voivodship were presented. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
252--257
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Berdowski J., Berdowski F.J., Kilkowska J. (2002): Zasady wdrażania nowej normy ISO 9001 wersja 2000 oraz niektóre aspekty metody HACCP zalecane do wdrożenia w zakładach mleczarskich. "Przegląd Mleczarski" nr l.
- Juran J.M. (1989): Juran on Leadership for Quality. The Free Press, A Division of Macmillian Inc., New York.
- PN-A-86002: 1999. Mleko surowe do skupu.
- Pałasz L. (2002): Rynek przemysłu mleczarskiego w warunkach integracji z Unią Europejską. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 941.
- Przybyłowski P., Krawczyk A. (2002): Kompatybilność systemu zarządzania jakością ISO 9001:2000 i systemu HACCP w przemyśle mleczarskim. "Przegląd Mleczarski" nr 4.
- Sektorowy Program Operacyjny "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego i rozwój obszarów wiejskich ". Projekt. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. (2002). http://www.minrol.gov.pl/Publikacje/SOP_07_l O.doc 2003.01.18.
- Sztucki T. (1996): Marketing przedsiębiorcy i menedżera. AW Placet, Warszawa.
- Urban S. (1999): Marketing produktów spożywczych. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław.
- Ustawa z 11.05.2001 r. o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia. DzU 2001, nr 63, poz. 634.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014057