Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
The Competition in Meat Sector on the Example of ZM Morliny SA
Języki publikacji
Abstrakty
Autorzy dokonali próby analizy otoczenia konkurencyjnego wybranego przedsiębiorstwa za pomocą metody M.E. Portera. Polegała ona na przeprowadzeniu analizy sektora działalności poprzez zbadanie pięciu czynników wpływających na kształtowanie się atrakcyjności sektora. W badaniach uwzględniono kolejne czynniki: siłę oddziaływania dostawców i możliwości wywierania przez nich presji na przedsiębiorstwa sektora, siłę oddziaływania nabywców i możliwość wywierania przez nich presji na przedsiębiorstwa sektora, natężenie walki konkurencyjnej wewnątrz sektora, groźbę pojawienia się nowych produktów, groźbę pojawienia się substytutów. Źródłem informacji był bezpośredni wywiad przeprowadzony z przedstawicielem ZM Morliny SA na początku 2003 roku. Wyniki badań przedstawione zostały przez autorów w postaci tabel.
In this article an analysis of competition's environment of ZM Morliny SA company is described, using the method named Porter's "five factors". Factor's influence on this enterprise are researched and it is stated that the most important factor is a competition inside the sector. (original abstract)
Rocznik
Strony
77--82
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- Gierszewska G., Romanowska M.: Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. Warszawa: PWE 2000.
- Leat P., Kupiec B.E., Oughton E.: Konkurencyjność polskiego sektora rolno-spożywczego. "Przemysł Spożywczy" 1997 nr 6.
- Porter M.E.: Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów. Warszawa: PWE 1996.
- Ranking firm 2000-2001. www.polityka.pl.
- "Roczniki Statystyczne". Warszawa: GUS 1997-2001.
- www.morliny.com.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014071