Czasopismo
2003
|
nr 983, t. 2 Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie
|
300--305
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Innovations as a Factor of Competitiveness
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest podkreślenie znaczenia działań innowacyjnych przedsiębiorstwa, jako jednego z czynników skutecznego konkurowania na rynkach międzynarodowych. Zdaniem autorów współczesna firma innowacyjna za cel podstawowy powinna mieć generowanie i tworzenie innowacji, z rozpoznaniem potrzeb rynku i klienta.
The Polish firms operate in the hard international competition at the moment. In connection to Poland's access to the European Union the competition will be intensive. The development of the innovative activities is considered as a basic factor of the improvement in the competitiveness of Polish food industry. In the 90's it was observed triple increase of the expenditures on innovative activities, mainly on the modernization of the production lines. A basic aim of the contemporary and innovative firm should be generation and creating the innovations in the confrontation with the deep knowledge about clients needs. There are visible structural and innovative retardations in the Polish food industry. It concerns the majority of the enterprises, particularly the small and middle ones. These firms should run innovative politics, thanks to which they can create systems conditions for the implementation of the innovations. Without that kind of politics they will have no chances for the long-wave advantage and survival in the market. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
300--305
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
- Bogdanienko J. (1994): Zarządzanie postępem technicznym. UMK, Toruń, s. 4.
- Imbs B. (1998): Niektóre problemy rozwoju mleczarstwa u progu XXI wieku. "Przegląd Mleczarski" nr l , s. 26-29.
- Penc J. (1997): Strategia rozwoju innowacji. "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw" nr 9.
- Pietrzycka B. Determinanty innowacyjności systemów eksploatacji.
- Słomińska B. (2002): Zmiany w organizacji i zarządzaniu sprzedażą artykułów spożywczych w Polsce. "Przemysł Spożywczy" nr 7, s. 34-37.
- Sokołowski T., Złotkiewicz Krasnodębska M. (1999): Analiza zużycia opakowań w wybranym zakładzie mleczarskim. VII Sesja naukowa: Postęp w technologii i technice i organizacji mleczarstwa. Olsztyn, (362...365)
- Szczepaniak L, Wigier M. (2002): Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw przemysłu spożywczego. "Przemysł Spożywczy" nr 2, s. 2-4.
- Śmietana Z. (2001): Mleczarstwo u progu nowych wyzwań. "Przegląd Mleczarski"nr 4, s. 149-151.
- Zys L. (2002): Wprowadzanie zmian w firmach innowacyjnych. Politechnika Warszawska, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014083