Warianty tytułu
On the Need for Quality in the Bank's Activity
Języki publikacji
Abstrakty
Autor podejmuje próbę przedstawienia strategii wdrażania zarządzania przez jakość w działalności bankowej. Zdaniem autora, w realizacji oddziaływań na jakość podstawowe znaczenie ma klient, jego oczekiwania i stopień zadowolenia z usług. Równie ważna jest znajomość klienta wewnętrznego (pracowników), jego postaw i sposobu zachowania. Znaczącym elementem koncepcji TQM jest zaangażowanie i współuczestnictwo kierownictwa. Kolejnym elementem koncepcji zarządzania przez jakość jest pomiar kosztów, jakie przedsiębiorstwo ponosi w wyniku braku właściwej jakości. Kluczowym elementem przy wdrażaniu TQM, a w konsekwencji poprawy kondycji przedsiębiorstwa - jest pomiar kosztów i czas.
In author's opinion clients, their expectations and the level of satisfaction with services is of paramount importance when it comes to the realisation of quality-related measures in bank's activity. It is equally important to know in-company clients (employees), their attitudes and behaviour. The TQM concept includes also an active involvement and participation of company's top management. Further, the quality-based management concept provides methods for assessing costs incurred as a result of the company providing services of inadequate or poor quality. While implementing TQM, the key element that consequently helps company to improve its condition is the measurement of costs and time. (JW)
Rocznik
Numer
Strony
45--50
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014089