PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 983, t. 1 Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie | 252--257
Tytuł artykułu

Znaczenie jakości w walce konkurencyjnej przedsiębiorców agrobiznesu na obszarach wiejskich woj. podkarpackiego

Warianty tytułu
The Importance of Quality in Competitive Rivalry of Agri-Business Enterprises in Rural Areas of the Podkarpackie Voivodship
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono badania opinii przedsiębiorców agrobiznesu województwa podkarpackiego na temat instrumentów zdobywania przewagi konkurencyjnej na rynku. Badania wykazały, iż jakość produktów i usług, obok ceny, jest podstawowym wymiarem prowadzonej współcześnie walki konkurencyjnej w sferze agrobiznesu.
EN
Strong position of a enterprise on the market plays very important role in market conditions. In view of growing competition one of the main actions in agri-business firms should be attempt to ensure and guarantee the proper quality, which is considered the most important strength in competitive rivalry. It was analysed in the first part of this paper. The analysed agri-business firms from Podkarpackie voivodship, which produce food of high quality, make certain of good image on the market, which influences their position. The success of an enterprise is due to (among others) the level of needs' satisfaction, meeting requirements of sides - mainly satisfied customers. The quality of agri-business products is not only a problem to be solved, it is a also competitive chance. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Baryłko-Piekielna N. (1995): Konsument a jakość żywności. "Żywność. Technologia. Jakość", nr 4 (5).
  • Garvin D. A. (1987): Competing on Eight Dimensions of Quality. Harvard Business Review. November-December, s. 109.
  • Griffin R. W. (2001): Podstawy zarządzania organizacjami. PWN, Warszawa, s. 616.
  • Grzybek M. (2000): Społeczne i ekonomiczne znaczenie jakości oraz metody jej zapewnienia w odniesieniu do produktów żywnościowych. "Zagadnienia Doradztwa Rolniczego" nr 1, s. 105, 106.
  • Grzybek M. (2001): Znaczenie jakości i stosowania systemu HACCP w gastronomii. [W:] Agrobiznes. Rola agrobiznesu w kształtowaniu jakości życia. (2001). Red. S. Urban. AE Wrocław, s. 157.
  • Kotier P., Armstrong G., Saunders J., Wong V. (2002): Marketing - podręcznik europejski. PWE, Warszawa, s. 622, 623.
  • Makarski S. (2000): Przedsiębiorczość w agrobiznesie. PAN, IRWIR, Warszawa, s. 260.
  • Urban S. (2000): Stan przemysłu spożywczego w Polsce i jego funkcje w okresie przemian. "Roczniki Naukowe SERiA", t. II, z. 1. Warszawa - Poznań - Zamość, s. 55.
  • Żmija J., Strzelczak L. (2000): Zarządzanie i marketing w agrobiznesie wobec integracji z Unią Europejską. Wyd. 'Czuwajmy', Kraków, s. 55.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014095

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.