PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 983, t. 1 Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie | 264--268
Tytuł artykułu

Poprawa efektywności gospodarowania w wyniku przystąpienia do grupy producenckiej

Warianty tytułu
The Effectiveness Improvement of Farming as a Result of Joining Group of Producers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł dotyczy korzyści tworzenia grup producentów rolnych w Polsce. Od wielu lat prowadzone są działania na rzecz tworzenia instytucji zajmujących się organizacją obrotu hurtowego artykułami rolno-spożywczymi oraz tworzenia grup producentów rolnych współpracujących z tymi rynkami. Łączenie się w grupy pozwoli wyeliminować rywalizację pomiędzy poszczególnymi rolnikami. Współpraca daje szansę dysponowania większą ilością produktów, co z kolei pozwala na wynegocjowanie korzystniejszych warunków z odbiorcami. Poznanie zasad gospodarki wolnorynkowej pozwoli na właściwe rozpoznanie rynku i zainicjowanie działań grupy.
EN
Activities on setting-up institutions dealing with organisation of agri-food wholesale markets as well as setting-up producer groups which cooperate with these markets have been carried out since many years in Poland. Consolidation of individual producers into producer groups eliminates competition between producers. Cooperation gives a chance of having higher volume of production, which in turn gives a better negotiation position with market buyers. Knowledge of rules governing free market economy allows for taking advantages of market opportunities and proper initiating of group activities. (original abstract)
Bibliografia
  • Klepacki B. (1993): Znaczenie reżimu technologicznego w produkcji roślinnej. "Roczniki Nauk Rol.", seria G, tom 86, z. 2.
  • Klepacki B. (1994): Ocena technologii produkcji roślinnej w gospodarstwach położonych na glebach lekkich. "Roczniki Nauk Rol.", seria G, t. 86, z. 3.
  • Kuczek L. (1998): Organizacyjne i ekonomiczne aspekty funkcjonowania grup producenckich i marketingowych. [w:] Agrobiznes w krajach Europy Środkowej w aspekcie integracji z Unią Europejską. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław.
  • Norbert G. (2002): Producenckie Grupy Marketingowe. Praktyczny przewodnik na temat tworzenia i rozwoju grup w Polsce.
  • Nowak R. (2001): Szanse rozwoju grup producenckich w Polsce. "Hasło Ogrodnicze", nr 11.
  • Marketing w agrobiznesie. Materiały dla studentów Akademii Rolniczych. Warszawa: FAPA 1997.
  • http://www.wodr-bratoszewice.agro.pl/grupy.htm.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014097

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.