Czasopismo
2003
|
nr 983, t. 1 Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie
|
264--268
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Effectiveness Improvement of Farming as a Result of Joining Group of Producers
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł dotyczy korzyści tworzenia grup producentów rolnych w Polsce. Od wielu lat prowadzone są działania na rzecz tworzenia instytucji zajmujących się organizacją obrotu hurtowego artykułami rolno-spożywczymi oraz tworzenia grup producentów rolnych współpracujących z tymi rynkami. Łączenie się w grupy pozwoli wyeliminować rywalizację pomiędzy poszczególnymi rolnikami. Współpraca daje szansę dysponowania większą ilością produktów, co z kolei pozwala na wynegocjowanie korzystniejszych warunków z odbiorcami. Poznanie zasad gospodarki wolnorynkowej pozwoli na właściwe rozpoznanie rynku i zainicjowanie działań grupy.
Activities on setting-up institutions dealing with organisation of agri-food wholesale markets as well as setting-up producer groups which cooperate with these markets have been carried out since many years in Poland. Consolidation of individual producers into producer groups eliminates competition between producers. Cooperation gives a chance of having higher volume of production, which in turn gives a better negotiation position with market buyers. Knowledge of rules governing free market economy allows for taking advantages of market opportunities and proper initiating of group activities. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
264--268
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
- Klepacki B. (1993): Znaczenie reżimu technologicznego w produkcji roślinnej. "Roczniki Nauk Rol.", seria G, tom 86, z. 2.
- Klepacki B. (1994): Ocena technologii produkcji roślinnej w gospodarstwach położonych na glebach lekkich. "Roczniki Nauk Rol.", seria G, t. 86, z. 3.
- Kuczek L. (1998): Organizacyjne i ekonomiczne aspekty funkcjonowania grup producenckich i marketingowych. [w:] Agrobiznes w krajach Europy Środkowej w aspekcie integracji z Unią Europejską. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław.
- Norbert G. (2002): Producenckie Grupy Marketingowe. Praktyczny przewodnik na temat tworzenia i rozwoju grup w Polsce.
- Nowak R. (2001): Szanse rozwoju grup producenckich w Polsce. "Hasło Ogrodnicze", nr 11.
- Marketing w agrobiznesie. Materiały dla studentów Akademii Rolniczych. Warszawa: FAPA 1997.
- http://www.wodr-bratoszewice.agro.pl/grupy.htm.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014097