PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 602 | 75--82
Tytuł artykułu

Przesłanki tworzenia aliansów strategicznych

Autorzy
Warianty tytułu
Global Markets, the Firm and the Formation of Strategic Aliances
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pracy podjęto próbę identyfikacji wpływu zewnętrznych zmian w warunkach działania firm na wzrost i rozwój strategicznych sojuszów. Autorka prezentuje wyniki badań licznych analiz wskazujące na fakt, że firmy silne tworzą strategiczne sojusze w celu ochrony dostępu do nowych rynków, natomiast słabsze przedsiębiorstwa wykorzystują alianse aby uzyskać dostęp do nowoczesnych technologii.
EN
This article identifies the influence that internal changes in the operating conditions of a firm have on the growth and development of strategic alliances. The most significant phenomena determining the formation of strategic alliances in the world economy are the globalisation of markets, the rapid growth in techniques and technology, and the shortening of the product life cycle. The article also sets out the results of numerous empirical investigations. These indicate that strong firms form strategic alliances to secure access to new markets, while weaker firms do so to gain access to technology. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
75--82
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Hergert M., Morris B., Trends in International Collaborative Agreements, "Columbia Journal of World Business", Summer 1987.
  • Hung C.L., Strategic Business Alliancess between Canada and the Newrly Industrialized Countries of Pacific Asia, "Management International Review" 1992, vol. 32.
  • Lubritz S., Internationale strategische Allianzen mittelständischer Unternehmen, Peter Lang Europäischer Verlag der Wirtschaften, Frankfurt a. Main 1998.
  • Narula R., Dunning J.H., Explaining International R&D Alliances and the Role of Governments, "International Business Review" 1998, nr 7.
  • Romanowska M., Alianse strategiczne przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1997.
  • Urban S., Vendemini S., European Strategic Alliances. Co-operative Corporate Strategies in the New Europe, Blackwell 1992.
  • Zorska A., Ku globalizacji? Przemiany w korporacjach transnarodowych i w gospodarce światowej, PWN, Warszawa 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014419

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.