PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 602 | 45--51
Tytuł artykułu

Typy lojalności klientów indywidualnych

Warianty tytułu
Types of Individual Customer Loyalty
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pracy opisano 5 etapów cyklu dokonywania zakupów przez klientów indywidualnych: świadomość, zakup wstępny, stan emocjonalny po dokonaniu zakupu, decyzja o dokonaniu kolejnego zakupu i powtarzalny zakup. Następnie przedstawiono i omówiono różne typy lojalności i poziomy przywiązania klienta do produktu (firmy).
EN
This article aims to describe types of individual customer loyalty that can used to distinguish customer groups with whom a firm may build deeper, longer-term relationships from those they should not address. Before discussing this the author considers the nature of loyalty, what its components are and ways of measuring key loyalty indicators. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
45--51
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Griffin J., Customer Loyalty. How to Earn It, How to Keep It, Jossey-Bass Publ., San Francisco 1997.
  • Marketingowe testowanie produktów, pod red. S. Sudoła, J. Szymczak, M. Haffera, PWE, Warszawa 2000.
  • Sindeil K., Loyalty Marketing for the Internet Age, Dearborn Financial Publ., Chicago 2000.
  • Storbacka K., Lehtincn J.R., Sztuka budowania trwałych związków z klientami. Customer Relationship Management, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.
  • Stum D., Thiry A., Building Customer Loyalty, "Training and Development Journal", April 1991.
  • Światowy G., Pluta-Olearnik M., Kreowanie lojalności klientów poprzez markę i jakość usług [w:] Marketing. Przełom wieków. Paradygmaty, zastosowania, pod red. K. Mazurek-Łopacińskiej, A. Styś, Materiały kongresowe, t. 2, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2000.
  • Treacy M., Wiersema F., Customer Intimacy And Value Discipline, "Harvard Business Review", January-February 1993.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014423

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.