Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Aplication of Conjoint Analysis Method in Forecasting of Preferences of Properties' Purchasers
Języki publikacji
Abstrakty
W opracowaniu przedstawione zostały wyniki badań preferencji inwestorów na rynku niezabudowanych nieruchomości gruntowych, przeznaczonych pod jednorodzinne wolno stojące budownictwo mieszkaniowe, na terenie Jeleniej Góry. Celem badania było poznanie zbioru cech istotnych przy zakupie tego typu nieruchomości, poprzez dezagregację aktualnych preferencji i ich potencjalnych nabywców. Dodatkowo oszacowano znaczenia tych cech w czasie przeprowadzanego badania oraz w przyszłości w wyniku prognozowania metodą conjoint analysis udziału w rynku wybranych wariantów nieruchomości.
The paper presents the application of conjoint analysis method in forecasting preferences of potential properties' purchasers, placed in the Jelenia Gora area, intended in the local spatial development plan for detached building. The source was the outcome of the poll opinion organized in June 2001 and in May-June 2002. The main aim was to qualification of features which decide on choice (buy) of properties by potential investors during the research and in the future. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
Strony
32--40
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Bartłomowicz T. (2002a): Zastosowanie metody conjoint analysis do pomiaru preferencji potencjalnych nabywców nieruchomości. [w:] K. Jajuga, M. Walesiak (red.), Taksonomia 9. Klasyfikacja i analiza danych. Teoria i zastosowania, Wrocław: Akademia Ekonomiczna.
- Bartłomowicz T. (2002b): Pomiar stabilności preferencji potencjalnych nabywców nieruchomości, [w:] J. Dziechciarz (red.), Ekonometria, Wrocław: Akademia Ekonomiczna, (w druku).
- Bąk A. (1999): Wykorzystanie symulacyjnych własności conjoint analysis w badaniach marketingowych, [w:] K. Jajuga, M. Walesiak (red.), Taksonomia 6. Klasyfikacja i analiza danych. Teoria i zastosowania, Wrocław: Akademia Ekonomiczna.
- Hair J.F., Anderson R.E., Tatham R.L., Black W.C. (1995): Multivariate Data Analysis with Readings, Englewood Cliffs: Prentice-Hall.
- Walesiak M., Bąk A. (2000): Conjoint analysis w badaniach marketingowych. Wrocław: Akademia Ekonomiczna.
- Walesiak M., Dziechciarz J., Błaczkowska A. (1997): Conjoint measurement jako narzędzie segmentacji i prognozowania rynku, [w:] M. Cieślak (red.), Prognozowanie w zarządzaniu firmą. "Prace Naukowe AE we Wrocławiu" nr 780. Wrocław: Akademia Ekonomiczna.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014425