PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | 10 | nr 988 Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania | 211--221
Tytuł artykułu

Algorytmy conjoint analysis w pakiecie statystycznym SAS/STAT

Autorzy
Warianty tytułu
Conjoint Analysis Algorithms in SAS/STAT Statistical Package
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zakres i obszar zastosowań w badaniach empirycznych zarówno tradycyjnych metod conjoint analysis, jak i metod opartych na wyborach są uzależnione w dużej mierze od dostępnego oprogramowania komputerowego. W procedurze pomiaru preferencji wyrażonych (hipotetyczne zachowania rynkowe konsumentów) oprogramowanie komputerowe jest przydatne głównie na etapie układu eksperymentu oraz na etapie estymacji parametrów sformułowanych modeli. Pakiet statystyczny SAS/STAT oferuje narzędzia programowe wspomagające badanie preferencji wyrażonych w zakresie zarówno tradycyjnych metod conjoint analysis, jak i metod opartych na wyborach. Autor przedstawił zarys możliwości wykorzystania obu procedur w badaniu preferencji konsumentów.
EN
Preference analysis involves the conjoint analysis and discrete choice methods. The empirical applications these methods depend on available computer software. The SAS/STAT statistical package includes applications to support preference analysis performed both as a conjoint analysis and as a discrete choice analysis. The procedures included in the package support especially data collection and part-worth utility estimation stages in the research process. The paper presents selected SAS/STAT procedures that be used for consumer preferences analysis based on conjoint analysis and discrete choice methods, along with their brief characteristics. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Bąk A. (2002), Układy doświadczalne w conjoint analysis (w druku).
  • Categorial Analysis - Part 1 (1999), URL: http://pytheas.ucs.indiana.edu/~statmath/stat/all/cat/printable.htm. Indiana University.
  • Chrzan K., Orme B. (2000), An Overview and Comparison of Design Strategies for Choice-Based Conjoint Analysis. URL: http://www.sawtoothsoftware/TechPap.htm, Sawtooth Software.
  • Coombs C.H., Dawes R.M., Tversky A. (1977), Wprowadzenie do psychologii matematycznej. Warszawa, PWN.
  • Green P.E., Srinivasan V. (1990), Conjoint Analysis in Marketing: New Developments with Implications for Research and Practice, "Journal of Marketing" October, 54, 3-19.
  • Green P.E., Wind Y. (1975), New Way to Measure Consumers' Judgments. "Harvard Business Review" July-August, 53, 107-117.
  • Haaijer R., Wedel M. (2000), Conjoint Choice Experiments: General Characteristics and Alternative Model Specifications. [w:] Gustafsson A., Herrmann A., Huber F. (Eds.), Conjoint Measurement: Methods and Applications, Berlin, Springer, 319-360.
  • Kemperman A. (2000), Temporal Aspects of Theme Park Choice Behavior. URL: http://alexandria.tue.nl/extra2/200013915.pdf, Technische Universiteit Eindhoven.
  • Kuhfeld W.F. (2001), Multinomial Logit, Discrete Choice Modeling. An Introduction to Designing Choice Experiments, Collecting, Processing, and Analyzing Choice Data with the SAS® System. URL: http://ftp.sas.com/techsup/download/technote/ts643.pdf, SAS Institute.
  • Lehmann D.R., Gupta S., Steckel J.H. (1998), Marketing Research, Reading, Massachusetts, Addison-Wesley.
  • Lilien G.L., Kotler P., Moorthy S.K. (1992), Marketing Models. Englewood Cliffs, Prentice-Hall.
  • Long J.S. (1997), Regression Models for Categorical and Limited Dependent Variables. Thousand Oaks-London-New Dehli, SAGE Publications.
  • Louviere J.J., Woodworth G. (1983), Design and Analysis of Simulated Consumer Choice or Allocation Experiments: An Approach Based on Aggregate Data. "Journal of Marketing Research" November, 20, 350-367.
  • McFadden D. (1974), Conditional Logit Analysis of Qualitative Choice Behavior. [w:] Zarembka P. (Ed.), Frontiers in Econometrics. New York-San Francisco- London, Academic Press, 105-142.
  • Sagan A. (1998), Badania marketingowe. Podstawowe kierunki. Kraków, Wydawnictwo AE w Krakowie.
  • SAS Institute (1993), SAS Technical Report R-109, Conjoint Analysis Examples, Cary, SAS Institute.
  • Zwerina K. (1997), Discrete Choice Experiments in Marketing. Heidelberg-New York, Physica-Verlag.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014497

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.