Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Electronic and Multimedia Tools of Information Transmission and DistributionUsed in Tourism
Języki publikacji
Abstrakty
Przedstawiono internetowe narzędzia przekazu informacji i ocenę stron www polskich biur podróży. Zaprezentowano komputerowe systemy rezerwacyjne jako źródło informacji turystycznej.
The article presents electronic and multimedia tools of information transmission and distribution used in tourism. There are discussed internet tools like www pages presenting information services of tourism enterprises, regions and countries and e-mail. The author also focuses attention on Global Distribution Systems, National Computer Reservation Systems as well as Computer Reservation Systems created directly by the interested enterprises. As to the multimedia tool there are also discussed electronic information boards and information carriers in the form of CD's and DVD's. (original abstract)
Rocznik
Strony
166--177
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Cyran-Dembińska I.: Zastosowanie Internetu w turystyce. [w:] Sektor turystyczny w społeczeństwie informacyjnym. Praca zbiorowa pod red. A. Panasiuk. Szczecin: Uniwersytet Szczeciński 2001.
- Gaweł J., Jaremen D.: Komputerowe systemy dystrybucji w gospodarce turystycznej. Wrocław: Wydawnictwo AE 1996. "Prace Naukowe AE we Wrocławiu nr 715.
- Jędrzejczyk I.: Nowoczesny biznes turystyczny. Ekostrategie w zarządzaniu firmą. Warszawa: PWN 2000.
- Komunikacja gospodarcza. Rynek transakcji elektronicznych. Praca zbiorowa pod red. A. Małachowski, Wrocław: Wydawnictwo AE 2000.
- Łuszczuk M.: Elektroniczna demokracja czy wirtualna demokracja? Wykorzystanie Internetu w działalności Unii Europejskiej. [w:] Internet - fenomen społeczeństwa informacyjnego. Praca zbiorowa pod red. T. Zasępa. Częstochowa: Święty Paweł 2001.
- Nalazek M.: Nowoczesne technologie w turystyce i hotelarstwie. "Rynek Turystyczny" 2001, nr 13-14.
- Shim J.K., Siegel J.G., Chi R.: Technologia informacyjna. Warszawa: Dom Wydawniczy ABC 1999.
- Strony www polskich biur podróży, http://www.overnet.pl.
- Szostak D.: Systemy rezerwacji komputerowej jako instrument dystrybucji usług hotelarskich. [w:] Sektor turystyczny w społeczeństwie informacyjnym. Praca zbiorowa pod red. A. Panasiuk, Szczecin: Uniwersytet Szczeciński 2001.
- Szymanowska J.: Turystyczna promocja polskich regionów w Internecie. [w:] Gospodarka przestrzenna. Tom 3. Wrocław: Oficyna Wydawnicza Sudety 2000.
- Walis A.: Globalne komputerowe systemy dystrybucji usług turystycznych. W: Sektor turystyczny w społeczeństwie informacyjnym. Praca zbiorowa pod red. A. Panasiuk, Szczecin: Uniwersytet Szczeciński 2001.
- Wielki J.: Elektroniczny marketing poprzez Internet. Warszawa-Wrocław: PWN 2002.
- Wilk A.: Polska wobec wyzwań społeczeństwa informacyjnego. [w:] Internet - fenomen społeczeństwa informacyjnego. Praca zbiorowa pod red. T. Zastępa, Częstochowa: Święty Paweł 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014500