PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 631 | 103--112
Tytuł artykułu

Systematyka metod wyceny przedsiębiorstw (w świetle studiów literaturowych i doświadczeń praktycznych)

Autorzy
Warianty tytułu
Systematic Methods for Pricing Companies : (Based on Literature Studies and Practical Observations)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano klasyfikację metod wyceny przedsiębiorstw według koncepcji różnych autorów. Omówiono przegląd różnych układów klsyfikacyjnych oraz przeprowadzono ich charakterystykę.
EN
The development of theoretical methods concepts dealing an the issue of company pricing as well as their improvement in course of their practice application has led to the evolvement of several valuating methods, including their variations. Understanding of the essence of these methods, the possibilities of their practical application, including the proper interpretation of value results obtained applying them, demands a logical and cohesive systematization of the methods in question. The paper in its first part presents the assumptions and basic differences in classification of methods for valuation of companies as well as their comparative evaluations. Examples of complex systematic methods of valuation that are the one hand based on some earlier discussed and analyzed classifications and on the other hand based the authors own concepts and proposals are presented in the second part of the paper. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
103--112
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Copeland Т., Koller Т., Murrin J., Wycena: mierzenie i kształtowanie wartości firm, WIG-Press, Warszawa 1997.
  • Cornell В., Corporation Valuation. Tools for Effective Appraisal and Decision Making, Irwin, Homewood 1993.
  • Groszek M., Kasiewicz S., Wycena przedsiębiorstw, TNOiK, Warszawa 1991.
  • Helbling С., Unternehmensbewertung und Steuern, 7. Aufl., IdW-Verlag, Düsseldorf 1991.
  • Jaki A., Wycena przedsiębiorstwa. Pomiar i ocena wartości, Kantor Wydawniczy Zakamycze, Kraków 2000.
  • Kamela-Sowińska A., Wycena przedsiębiorstw i ich mienia w warunkach inflacji, FRRwP, Warszawa 1994.
  • Kufel M., Metody wyceny przedsiębiorstw. Wydawnictwo "Park", Bielsko-Biała 1992.
  • Lee T.A., Income and Value Measurement, Van Nostrand Reinhold (UK) Co., Berkshire 1987.
  • Malinowska U., Wycena przedsiębiorstwa w warunkach polskich, Difin, Warszawa 2001.
  • Martyniuk Т., Inwestycje i majątek trwały, wycena i ewidencja. Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk 1993.
  • Metody i systemy wyceny przedsiębiorstw, R. Borowiecki, I. Czaja, A. Jaki, M. Kulczycki, Twigger, Warszawa 2002.
  • Metody wyceny przedsiębiorstw i przykłady ich zastosowania [w:] Wycena nieruchomości i przedsiębiorstw, t. 2, pod red. R. Borowieckiego, wyd. 3 zaktualizowane, Twigger, Warszawa 1997.
  • Rojek Т., Wartość przedsiębiorstwa. Teoria a praktyka [w:] Restrukturyzacja a procesy rozwoju i kreowania wartości przedsiębiorstw, pod red. R. Borowieckiego i A. Jakiego, AE w Krakowie-TNOiK, Warszawa-Kraków 2002.
  • Voigt J.F., Unternehmensbewertung und Potentialanalyse, Gabler Verlag, Wiesbaden 1990.
  • Zarządzanie wartością firmy, pod red. A. Hermana i A. Szable- wskiego, Poltext, Warszawa 1999.
  • Zarzecki D., Metody wyceny przedsiębiorstw, FRRwP, Warszawa 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014528

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.