PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 983, t. 1 Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie | 306--311
Tytuł artykułu

Zarządzanie przez jakość w przedsiębiorstwie przemysłu paszowego jako odpowiedź na wymagania rynku

Warianty tytułu
Management Throught Quality in Fodder Industry Company as an Answer to the Market Requirements
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł zawiera analizę przedsiębiorstwa przemysłu paszowego pod kątem stopnia spełniania wymagań normy ISO 9001:2000. Analiza ta ma na celu ustalenie, w jakim stopniu wymagania normy są wynikiem dostosowania się przedsiębiorstwa do wymagań rynku, a w jakim stopniu są one efektem wprowadzenia w przedsiębiorstwie norm ISO.
EN
Our study indicate that a well-managet manufacturer, with well-developed infrastructure and established presence in a highly competitive market operates largely in line with the principles set in the ISO 9001:2000 standard. Analyzing the company's operating rules we found that nearly 50 procent of the ISO 9001:2000 requirements had already been met before the standard was introduced. About 30 procent of the requirements were satisfied with the appointment of the Quality Representative and his preparation of the quality management documentation. The remaining 20 procent requirements were met while implementing the processes and procedures described in the Quality Book. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Bank J. (1999): Zarządzanie przez jakość. Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa.
  • Crosby Ph. B. (1980): Quality is Free. Nowy Jork, Mentor, s. 24.
  • Grochowicz J. (2002): Poradnik producenta, dystrybutora i użytkownika pasz. Vademecum dostawców dla przemysłu paszowego, Lublin, s. 95.
  • Hackman J.R. (1986): The psychology ofself-menagement in organizations. Psychology and Work, Washington DC: American Psychologist association, s. 90.
  • Havard F. (2002): Certyfikacja zgodności z ISO 9000. [w:] Red. D. Lock, Podręcznik zarządzania Jakością. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 21.
  • Jensen P.B. (1996): ISO 9000 Przewodnik i komentarz. Wydawnictwo normalizacyjne Alfa-Wero, Warszawa.
  • Rowińska-Fronczek M. (1997): Kompleksowe zarządzanie jakością. [w:] Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Red. J. Lichtarski. Wyd. AE, Wrocław.
  • Scheibeler A. (2001):. Praktyczne wdrażanie nowej normy ISO 9001:2000. Wydawnictwo Informacji Zawodowej WEKA, Warszawa 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014562

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.