Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Analysis in Competitive Inteligence - Selected Methods
Języki publikacji
Abstrakty
Rozwój i rozpowszechnianie technik informacyjnych, Internetu umożliwia coraz łatwiejszy dostęp do informacji oraz do zasobów informacyjnych znajdujących się w sieci. System informacji o konkurencji (competitive intelligence - CI) uważany jest za jedno ze skuteczniejszych narzędzi do pozyskiwania informacji o konkurencji. Doświadczenia wielu firm, m.in. Motorola, General Electric, IBM, Xerox, pokazują, że sprawnie działające CI może przyczynić się do wzrostu efektywności firmy. Praca przedstawia wybrane metody, które są wykorzystywane do analizy informacji o konkurencji. (abstrakt oryginalny)
The development and dissemination of the advanced technologies, Internet makes changes in methods of access to the information. Competitive Intelligence (CI) is one of the most powerful tool available to managers today to collecting, analyzing, and applying information about their competitors in legally and ethically way. The article presents selected methods of analysis in competitive intelligence. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
218--225
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Aleksandrowicz T. (2001): Informacje w biznesie i administracji, [w:] System informacji strategicznej. Wywiad gospodarczy a konkurencyjność przedsiębiorstwa. Red. R. Borowiecki, M. Romanowska. Difin, Warszawa.
- Burwell H.P. (2000): Online Competitive Intelligence. Increase your profits using cyberintelligence. Facts on Demand Press, USA.
- Drucker P. (1992): Innowacja i przedsiębiorstwo: praktyka i zasady. PWE, Warszawa.
- Hamel G., Prahalad C.K. (1999): Przewaga konkurencyjna jutra. Strategie przejmowania kontroli nad branżą i tworzenia rynków przyszłości. Businessman Book, Warszawa.
- Jacieczko J. (2003): Źródła informacji wykorzystywane w systemie informacji o konkurencji. [w:] Systemy Wspomagania Organizacji SWO'2003. Red. J. Gołuchowski, H. Sroka. "Prace Naukowe AE w Katowicach", Katowice (w druku).
- Jacieczko J., Zygała R. (2003): System informacji o konkurencji, [w:] Wiedza - światłem na drodze do społeczeństwa przyszłości. Red. A. Szewczyk. Wyd. Hogben, Szczecin.
- Pollard A. (1999): Competitior intelligence Strategy, tools and techniques for competitive advantage. Financial Times Management, London.
- Porter M.E. (2002): Porter o konkurencji. PWE, Warszawa.
- SCIP (2003): Society of Competitive Intelligence Professionals: http://www.scip.org.
- Zygała R. (2002) Agent pilnie potrzebny. "CXO", Magazyn kadry zarządzającej, IDG, wrzesień 6/2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014603