PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 986 Nowoczesne technologie informacyjne w zarządzaniu | 269--280
Tytuł artykułu

Sytuacja małych i średnich przedsiębiorstw w obliczu rozwoju e-gospodarki

Autorzy
Warianty tytułu
The Situation of SMEs in the e-Economy Reality Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł przedstawia sytuację polskich firm z sektora MŚP, w jakiej znalazły się one w warunkach postępującej wirtualizacji rzeczywistości gospodarczej. Po dokonaniu analizy obecnego poziomu zaangażowania tychże przedsiębiorstw w sferę e-biznesu, w kolejnej części pracy zaprezentowano najważniejsze drogi prowadzące do wirtualizacji działalności MŚP, jak również konkretne przykłady w tym względzie. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper adresses the situation of Polish SMEs in the rapidly developing e-reality. After analyzing the current state of involvement of this group of enterprises in e-business, the following part of the paper is focused on presentation the main paths leading small and medium enterprises to virtualization of their business activities. It is supported by real life cases studies. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Aronica R., Fingar P. (2001): The Death of "e" and the Birth of the Real New Economy. Meghan-Kiffer Press, Tampa.
  • Damaskopoulos P., Oliver J. (2002): SME eBusiness Readiness in Five Eastern European Countries: Results of a Survey. Materiały z Fifteenth Bled Electronic Commerce Conference. Vol. 1: Research, s. 584-599.
  • ECaTT Final Report (2000): Benchmarking Telework and E-commerce in Europe. Brussels. European Commission, Information Society Directoriate-General - Directoriate C, New Methods of Work and Electronic Commerce.
  • Gołuchowski J., Ziemba E. (2002): Wiedza małych i średnich przedsiębiorstw o możliwościach e-marketingu. Materiały z konferencji Systemy Wspomagania Organizacji SWO'2002. Red. T. Porębska-Miąc, H. Sroka. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice, s. 205-211.
  • Hammer M. (2001): The Agenda. Crown Business, New York.
  • Kotler P. (2003): Marketing Management. Prentice Hall, New Jersey.
  • Porter M. (2001) Strategy and the Internet. "Harvard Business Review", March.
  • The European Commission (2001a) Helping SMES to "Go Digital", http://europa.eu.int/eur-lex/en/com/cnc/2001/com2001_0136en01 .pdf.
  • The European Commission (2001b) The eEurope+ 2003 Action Plan, http://europa.eu.int/information_society/intemational/candidate_countries/doc/eEurope_june2001.pdf.
  • The European Commission (2002) Observatory of European SMEs 2002: SMEs in focus. http://europa.eu.int/comm/enterprise/.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014608

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.