PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 631 | 187--198
Tytuł artykułu

Strategiczne znaczenie zastosowania zintegrowanego cyklu życia produktu w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Warianty tytułu
The Strategic Importance of Applying a Product's Integral Life Cycle in Managing Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Stosowanie koncepcji zintegrowanego cyklu życia produktu jest jedną z metod, które mogą efektywnie zwiększać wartość przedsiębiorstwa. W opracowaniu omówiono strategiczne znaczenie zastosowania zintegrowanego życia produktu w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, oraz powiązano tę metodę z teorią łańcucha wartości.
EN
This article presents the concept of integral product life cycle and its strategic role in management. A company's adequate knowledge of the phase of its life cycle a given product is enables her to initiate suitable activity strategy and to decrease performance risk. The application of the concept of integrated product life cycle enables the company to regulate each phase of a product's life cycle, thus sustaining finance balance and to apply marketing techniques that are appropriate for the particular phase. In addition, linking the concept so described with the value chain can help improve the identification of costs and existence of potential sources of distinguishing competition in each sector of the company as well as at particular stages of the product's life cycle. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
187--198
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Analiza wartości jako narzędzie optymalizacji kosztów własnych przedsiębiorstwa, W. Gabrusewicz, M. Hamrol, E. Kurtys, H. Sobolewski, AE w Poznaniu, Poznań 1998.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing, PWE, Warszawa 2000.
  • Kaplan R.S., Cooper R., Zarządzanie kosztami i efektywnością, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2000.
  • Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.
  • Marketing. Podręcznik europejski, P. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, PWE, Warszawa 2002.
  • Nowa encyklopedia powszechna PWN, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997, s. 806.
  • Sobańska I., Zarządzanie kosztami - problemy i metody, Prace Naukowe AE we Wrocławiu, Wrocław 2001, nr 909.
  • Weber J., Wprowadzenie do controllingu. Oficyna Controllingu Profit, Katowice 2001
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014633

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.