PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 631 | 289--302
Tytuł artykułu

Przedsiębiorczość w Polsce w świetle uwarunkowań działalności gospodarczej w latach 90

Autorzy
Warianty tytułu
Entrepreneurship in Poland in Light of the Economic Climate that Existed During the 1990s
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono rozwój przedsiębiorczości w Polsce w latach 90. Przedstawiono bariery przedsiębiorczości i rozwoju przedsiębiorstw, a także szanse powodzenia polskich firm na rynku Unii Europejskiej.
EN
The conditions and possibilities under which Polish companies functioned during the 1990s are presented in the paper. Development barriers for Polish companies, including the widely understood entrepreneurship were also discussed. The number of active and inactive entities based on legal divisions, including structural changes in active companies depending on the type of activity undertaken by them as well as trends in the occurrence of problems encountered by theses companies were given a detailed analysis. The paper also mentions the prospects for success of Polish companies in the EU market analyzing in great detail the strength and weaknesses of Polish companies depending on their line of activity. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
289--302
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Hisrich R.D., Pater M.P., Entrepreneurship, Irwin, Boston 1989.
  • Kicka Т., Wokół pojęcia przedsiębiorczości, "Przegląd Organizacji" 2002, nr 6.
  • Koch R." Strategia, WPSB. Kraków 1998.
  • Kraśnicka Т., Wokół pojęcia przedsiębiorczości, "Przegląd Organizacji" 2002, nr 6.
  • Morris M.H., Lewis P.S., Sexton D.L., Reconceptualizing Entrepreneur ship: An Input-Output Perspective, "SAM Advanced Management Journal" 1994, vol. 59, nr 1.
  • Реnс I., Kreowanie sukcesu firmy, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2001, nr 7.
  • Peters T.I., Waterman R.H., In Search of Excellence. Ls from America's Best-Run Companies, Harper and Row, New York 1992.
  • Przedsiębiorczość i rozwój firmy, pod red. J. Targalskiego, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 1999.
  • Słownik języka polskiego, t. 2, pod red. M. Szymczaka, PWN, Warszawa 1988.
  • Stevenson H.H., Jarillo С.I., A Paradigm of Entrepreneur ship: Entrepreneurial Management, "Strategic Management Journal" 1990.
  • Tokarski S., Główne warunki powodzenia firm na rynku Unii Europejskiej, praca pod patronatem Ministerstwa Gospodarki w Polsce, Warszawa 2002.
  • Warunki powstania i działania oraz perspektywy rozwojowe polskich przedsiębiorstw powstałych w latach 1995-1999, GUS, Warszawa 2001.
  • Wysokińska Z., Silne i słabe strony polskich przedsiębiorstw na jednolitym rynku, praca pod patronatem Ministerstwa Gospodarki w Polsce, Warszawa 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014640

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.