Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Modelling of Demand in Cultural Tourism on the Example on Banska Stiavnica - a World Centre of Cultural Heritage
Języki publikacji
Abstrakty
Przedstawiono podaż i popyt w turystyce kulturalnej w Bańskiej Szczawnicy. Wykorzystując modele ekonometryczne zbadano popyt na usługi Muzeum Górnictwa.
The decrease in demand for services offered by the Museum of Mining in Slovakia brings up the question about the reasons underlying it. It undoubtedly results from the decrease of income of Slovakian inhabitants, who limit their spending on cultural goods and heritage (among others on tickets to culture institutions), but also from the lack of marketing instruments enhancing and stimulating the demand. The study presents an analysis of demand on services of the Museum of Mining in Banská Štiavnica and describes basic activities influencing the number of visitors coming to this museum and money collected by selling admission tickets. The following factors were taken into account: total number of visitors divided into home and foreign ones, time and seasonality. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
225--234
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- Gúčik M.: Základy cestovného ruchu. Banská Bystrica: Ekonomická fakulta UMB 2000.
- Historické mesto Banská Štiavnica a technické pamiatky priľahlého okolia. Bratislava: Ministerstvo životného prostredia 1992.
- Kladivík E., ładziansky I.: Banské múzeum v prírode. Martin: Vydavateľstvo Osveta 1988.
- Scenár expozície Banictvo na Slovensku. Banská Štiavnica: Slovenské banské múzeum 1992.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014689