PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 602 | 105--114
Tytuł artykułu

Strategie rynkowe firm fonograficznych

Autorzy
Warianty tytułu
Market Strategies in the Music Business
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule skoncentrowano się na roli jaką w firmach fonograficznych odgrywają strategie rynkowe. Przedstawiono także sposoby w jakie wybrane strategie marketingowe kształtują układ i strukturę zależnych strategii produktu.
EN
This article concerns the role played by market strategies in music firms in Poland and emphasises the relationship between market strategies and marketing strategies in this sector. Based on the portfolio management technique, the article distinguishes the different strategies that music firms with a very high number of product lines deploy with regard to different product groups. Adopting the classification criteria proposed by M. Porter, the author proceeds to develop a typology of marketing strategies use by Polish music firms. He then looks at the distinct marketing strategies of music publishers using M.J. Baker`s classification. The article moves on to show how the market strategies selected shape the composition and nature of subordinate product strategies. Based on the work of K. Negus, which synthesises the insights of music firm employees, the article then discusses two groups of strategic activity used by these firms. In the authors opinion, all the theoretical approaches the article covers fully reflect the strategic activity pursued in practice by music firms on the Polish market. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
105--114
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Baker M.J., Marketing Strategy and Management, Macmilan, Houndsmills-London 1992.
  • Burnett R., The Global Jukebox, Routledge, London 1996.
  • Czubała A., Smoleń T., Analiza wyznaczników strategii produktu firm fonograficznych, AE w Krakowie, Kraków 1999, maszynopis.
  • Kotler P., Kotler o marketingu. Jak kreować i opanowywać rynki, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999.
  • Lathrop T., Pettigrew Jr J., This Business of Music Marketing & Promotion, Billboard Books, New York 1999.
  • Mruk H., Pilarczyk B., Strategie marketingowe a strategia przedsiębiorstwa [w:] Strategie marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, AE w Poznaniu, Poznań 1997.
  • Negus K., Music Genres and Corporate Cultures, Routledge, London-New York 1999.
  • Negus K., Producing Pop, Edward Arnold, London 1992.
  • Penc-Pietrzak I., Strategie biznesu i marketingu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1998.
  • Porter M., Strategia konkurencji, PWE, Warszawa 1992.
  • Summers J., Making and Marketing music, Allworth Press, New York 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014743

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.