PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 602 | 125--133
Tytuł artykułu

Główne grupy odbiorców działań public relations

Warianty tytułu
The Firm and its Public Relations Audiences
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Komunikowanie jest podstawą działalności w każdej organizacji, niezależnie od jej wielkości czy rodzaju prowadzonej działalności. Jednym z elementów działania public relations jest właściwe zdefiniowanie odbiorców działań przedsiębiorstwa. W artykule przedstawiono grupy do których przedsiębiorstwo chce dotrzeć ze swoim przekazem. Grupy te zawierają: klientów, inwestorów, władze centralne i lokalne, społeczności lokalne i media.
EN
Communication is a basic function of all organisations, no matter how big they are or what activity they carry out. All firms need to be well-informed about the variety of groups that influence their activity, and they must know how to address them. public relations involves communicating with the groups in a firm`s environment. These include consumers, investors, local and national government, the local community and the media. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
125--133
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Black S., Public relations, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
  • Budzyński W., Public relations: zarządzanie reputacją firmy, Poltext, Warszawa 1998.
  • Cutlip S.M., Center A.H., Broom G.M., Effective Public Relations, Prentice Hall, London 2000.
  • Dozier D.M., Grunig L.A., Grunig A.E., Manager's Guide to Excellence in Public Relations and Communication Management, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, New Jersey 1995.
  • Fijałkowski M., Czy Mercedes obroni swą reputację? "Zarządzanie na Świecie" 1998, nr 1.
  • Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 1999.
  • Goban-Klas T., Public relations, czyli promocja reputacji. Pojęcia, definicje, uwarunkowania, Business Press, Warszawa 1997.
  • Lesly's Handbook of Public Relations and Communications, ed. by P. Lesly, NTC Business Books, 1998.
  • Seitel F.P., The Practice of Public Relations, 6th ed., Prentice Hall, New Jersey 1995.
  • Seitel F.P., The Practice of Public Relations, 7th ed., Prentice Hall, New Jersey 1998.
  • Sławiński M., Ratowanie prestiżu, "Businessmann Magazine" 1998, nr 1.
  • Wójcik K., Public relations od A do Z, t.1, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014754

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.