PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 624 | 9--24
Tytuł artykułu

Zróżnicowanie cen detalicznych w kanałach dystrybucji towarów FMCG na przykładzie krakowskiej sieci handlowej

Warianty tytułu
Retail Price Differentiation for FMCG Products in Distribution Channels - the Cracow Retail Chain as Example
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono rezultaty badań nad różnicowaniem cen wybranych dóbr oferowanych konsumentom przez różne spółki handlowe. Badania przeprowadzono w październiku 2002 r. na rynku zbytu detalicznego w Krakowie. Porównywano i analizowano cenę jednostkową produktów wybranych z sektora FMCG.
EN
The paper presents the results of a research on price differentiation of selected standard consumer goods offered final consumers by various trade companies. The research was carried out in October of 2001 amongst retail outlets in Cracow. The subject of comparison and analysis is the unit prices of ten products chosen from the so called FMCG group. The research has proven that the level of price differentiation of the selected consumer goods within the selected channels of distribution was remarkable and statistically significant. The research results confirm the very active role played by hypermarket using the pricing instrument to determine and influence their target markets. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
9--24
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Bazarnik J., Wojdacki K., Tendencje rozwojowe handlu detalicznego w Polsce [w:] Warunki funkcjonowania i rozwoju handlu w Polsce, AE w Krakowie, Kraków 1998.
  • Cenne strategie, "Handel" 1999, nr 12.
  • Cyert R.M., March L.G., Behavioral Theory of the Firm, Prentice Hall, Englewood Cliffs, New York 1963.
  • Domański T., Strategie marketingowe dużych sieci handlowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Łódź 2001.
  • Handel w 2000 roku, "Handel" 2001, nr 3.
  • Simon H., Zarządzanie cenami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
  • Sobczyk M., Statystyka. Podstawy teoretyczne, przykłady, zadania, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2000.
  • Szumilak J., Polityka cen przedsiębiorstw handlowych i jej uwarunkowania, "Handel Wewnętrzny" 1999, nr 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014782

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.