PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 624 | 37--51
Tytuł artykułu

Strategia targowa przedsiębiorstwa - cele, narzędzia, decyzje

Warianty tytułu
Trade Fair Strategies of a Company - the Goals, Instruments, and Decisions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu podjęto próbę scharakteryzowania strategii targowej spółek jako specjalnej formy ich ogólnej strategii rynkowej. W pracy omówiono te formy uczestnictwa w targach, które wiążą się bezpośrednio z wystawiennictwem (udziałem przedsiębiorstwa w targach w charakterze wystawcy).
EN
The paper attempts to characterize the company`s trade fair strategies as a special form of its general marketing strategy. In order to achieve this, an introduction to the role of trade fairs within the scope of the company`s marketing strategy, their relationship with the basic elements of the marketing-mix as well as the links between trade fair and exhibition strategies of the company was made. Much space was devoted to the identification of reasons for which a company takes part in trade fairs, especially exhibition motives. The whole concept was then presented as a compact decision algorithm which enables the determination of a company`s trade fair program taking into consideration its market situation, its needs in this area as well as the level of financial resources it can afford to commit. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
37--51
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Ailes A., Exhibitions: Key to Effective Marketing, The Camelot Press, Southampton 1989.
  • Chociej S., Celowość targów i ich koncepcja w świetle polityki protekcjonistycznej [w:] Targi międzynarodowe we współczesnej gospodarce, Materiały Międzynarodowej Konferencji Naukowej, PTE-MTP, Poznań 1978.
  • Dietl J., Handel we współczesnej gospodarce, PWE, Warszawa 1991.
  • Drab A., Marketing wystawienniczy - czyli jak odnieść sukces na targach, Business Press, Warszawa 1996.
  • Huynen J.M.H., Trends in Trade Fairs, Uitgeverij Het Land, Valkenburg 1973.
  • Kędzior Z., Informacyjna rola targów [w:] Targi w systemie komunikacji marketingowej, Konferencja Naukowa, MTP, Poznań 1996.
  • Lévy Ph., Nischenmarketing und Messewesen, "Thexis"1990, nr 4.
  • Peters M., Dienstleistungsmarketing in der Praxis - am Beispiel eines Messenunternehmens, DUV, Gabler. Viewag. Westdeutscher Verlag, Wiesbaden 1992.
  • Schwalbe H., Marketing w małych i średnich firmach, Wydawnictwo Prawnicze, Warszawa 1993.
  • Szromnik A., Aktywizujące oddziaływanie targów na rynek lokalny, "Marketing i Rynek" 1999, nr 7.
  • Szromnik A., Targi i rynek targowy, "Gazeta Targowa" 1999, cz. I, nr 5, cz. II, nr 6 i 9.
  • Tietz B., Bildung und Verwendung von Typen in der Betriebswirtschaftslehre, dargelegt am Beispiel der Typologie von Messen und Ausstellungen, Dissertation, Köln-Opladen 1960.
  • Wpływ targów na dochody gminy Kraków - próba szacunku, pod red. A. Szromnika, AE w Krakowie, Kraków, Cracow Expo Center, Kraków 1995.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014794

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.