Warianty tytułu
Benefits of Applying Database Marketing Techniques in Commercial Enterprises
Języki publikacji
Abstrakty
W opracowaniu omówiono zasady i korzyści wprowadzania technik "database marketing". W pierwszej części skupiono się na identyfikacji okoliczności inicjowania i tworzenia baz danych. W części drugiej zaprezentowano korzyści osiągane poprzez stosowanie marketingu baz danych m. in.: identyfikacja i pozyskiwanie najlepszych klientów, wpływ na decyzje zakupu u klientów i zwiększanie skuteczności działań promocyjnych.
The paper discusses the principles and benefits of introducing database marketing in the activities of commercial enterprises. The first part centres on identifying the circumstances for initiating and creating database systems. It points out how, by applying this system, individualized marketing can be applied on a scale so far not experienced. The second part of the paper presents factual benefits attainable with the application of database marketing. Entrepreneurs can through this: - identify the best customers, - gain new customers, - adapt information transfer to various sectors, - intensify customers' buying decisions, - increase the efficiency of promotional activities, - improve sales procedures, - exploit the benefits of indirect communication with customers through the use of questionnaire directed at customers. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
79--89
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Bazarnik J., Identyfikacja najlepszych klientów - analiza RFM, "Modern Marketing" 2001, nr 4.
- Bazarnik J., Wartość życiowa klienta (LTV), "Modern Marketing" 2001, nr 3.
- Burnett E., Database Marketing. The New Profit Frontier, M-L The Morris-Lee Publishing Group, New Jersey 1996.
- Burnett K., Key Customer Relationship Management, Person Education Limited 2001.
- Brown S.A., Customer Relationship Management. A Strategic Imperative in the World of e-Business, John Willey & Sons Canada, Ltd, 2000.
- Jakson R., Wang P., Strategic Database Marketing, NTS Business Book, Chicago 1994.
- Simon A.R., Shaffer S.L., Data Warehousing and Business Intelligence for e-Commerce, Morgan Kaufmann Publishers, 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014859