PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | z. 14 | 70--88
Tytuł artykułu

Zarządzanie marketingowo-logistyczne : Problemy semantyczne, zakres i ramowy model

Warianty tytułu
Logistics and Marketing Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Od kilku już lat zarówno w anglojęzycznej, jak i w polskiej literaturze ekonomicznej panuje pogląd, że w realiach gospodarczych rzadko ma się do czynienia z zarządzaniem wyłącznie marketingowym czy wyłącznie logistycznym, a każde przedsiębiorstwo powinno koncentrować się równolegle na marketingu, jak i logistyce. Autor rozpoczął od semantycznych wyjaśnienia pojęć: zarządzanie marketingowe, zarządzanie marketingiem, zarządzanie logistyczne, zarządzanie logistyką, po czym spróbował odpowiedzieć na pytanie, czy te zakresy zarządzania mogą funkcjonować odrębnie, czy też zawsze między nimi występuje sprzężenie zwrotne? Dalsze rozważania dotyczyły propozycji modelu zarządzania marketingowo-logistycznego oraz koncentracji zarządzania przedsiębiorstwem osobno na marketingu i na logistyce.
EN
In the first part of its article the author tries to order problems resulting from constantly expending terms regarding management processes, related to marketing and logistics. In the subject literature terms "marketing management" and "logistics management" are used, together with currently used term "logistics and marketing management". The author arguments that in economic practice the last term, defining the broadened target of management, is more adequate to market need and reality. The author defines areas of an enterprise activity, where gradual marketing and logistics integration takes place. The existing feedback of the areas does not allow to isolate them within management process. The author is of the opinion that the term "logistics and marketing management" requires a proper model designing and analysing some relevant dilemmas. The author's opinion will be presented in further publications. (short original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
70--88
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014922

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.