Warianty tytułu
Selective Segmentation of the Market
Języki publikacji
Abstrakty
Segmentacja to podział rynku na oddzielne grupy nabywców, którzy mogą oczekiwać osobnych produktów lub odrębnego marketingu mix. Selektywność oznacza zdolność wyodrębnienia grup nabywców ze względu na określone cechy produktów lub wzorce zachowań. Jest to zatem orientacja kupujących na produkt i jego cechy. Łącząc ze sobą pozytywne strony segmentacji i selektywności rynku można wyodrębnić trzecią formę porządkowania struktury rynku - segmentację selektywną. Jest to segmentacja podmiotowa lub przedmiotowa elementów rynku orientowana na selektywny dobór odpowiednich cech.
This article focuses on a new concept of market segmentation which involves a selective choice of features and objects in multidimensional space. The basis of this concept is a division of the characteristics of objects into two groups: structural features and behavioural features. These features are selected after creating active and non-active rows and columns on given sheets. (short original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Strony
18--23
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000015051