PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | 3 | z. 3 | 39--44
Tytuł artykułu

Wpływ konsumenckiej oceny jakości na decyzje zakupu produktów żywnościowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Influence of Customer's Evaluation of Quality on Decision of Food Products' Purchase
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Określono wpływ konsumenckiej oceny jakości na decyzje zakupu wybranych produktów żywnościowych, tj. mąki, cukru i czekolady. Podkreślono znaczenie wartości sensorycznej żywności w ocenie konsumenta, która przejawia się w podjęciu decyzji kupna produktu, bądź braku akceptacji ze strony klienta. Przeprowadzono dwa niezależne badania dotyczące analizy preferencji konsumenckich. Zebrane informacje dotyczyły identyfikacji kluczowych czynników mających wpływ na decyzję zakupu produktów konsumpcyjnych o niskim stopniu przetworzenia, które nie wymagają od konsumenta dużego zaangażowania (mąka i cukier) oraz produktu o większym stopniu przetworzenia i zróżnicowania (czekolada). Podjęto również próbę określenia roli jakości produktu spożywczego w procesie podejmowania decyzji zakupu.
EN
The paper focuses on sensorial value of food products which effects in final customers decision: buying or not buying. The authors of this article conducted two independent research concerning the analysis of customer 's preferences of (into) three products: flour, sugar and chocolate. Collected information concerned identification of main factors which influence the purchase decision of low processed products (flour, sugar) and highly processed products and sophisticated (chocolate). This paper also focuses on customer s opinion about food quality in purchase process. (original abstract)
Rocznik
Tom
3
Numer
Strony
39--44
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Barylko-Pikielna N. (1995): Wpływ konsumenta na jakość żywności. Materiały konferencyjne. Optymalizacja jakości wyrobów. AE, Kraków, 13-17.
  • Kotler P. (1994): Marketing.,Analiza, planowanie, wdrożenie i kontrola. Gebethner i S-ka, Warszawa, 148.
  • Nieżurawski L., Palich P., Świtka J. (1994): Zarys towaroznawstwa i technologii żywności. UMK Toruń, 5.
  • Mruk H. (1996): Strategia produktu. Wydawnictwo AE, Poznań, 17-19.
  • Rudnicki L. (2000): Zachowanie konsumentów na rynku, PWE, Warszawa, 44.
  • Szczucki C. (1970): Zakresy znaczeniowe podstawowych pojęć w kontroli produktów mięsnych. Gospodarka Mięsna 1.
  • Zalewski R. (1998): Zarządzanie jakością w zakładach przetwórstwa rolno-spożywczego. TNOiK 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000015186

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.