PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | 3 | z. 4 | 22--27
Tytuł artykułu

Systemy dystrybucyjne na rynku żywności z rolnictwa ekologicznego w krajach Unii Europejskiej i w Polsce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Organic Food Distribution Systems in European Union Countries and in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W latach 90-tych nastąpiły istotne modyfikacje w zakresie sposobu organizacji dystrybucji na rynku artykułów żywnościowych. Tradycyjne sklepy utraciły znaczenie na rzecz tzw. nowoczesnych systemów dystrybucji, których udział w obrocie żywności zwiększył się istotnie zarówno w krajach Unii Europejskiej, jak i w Polsce. Zmiany te są odpowiedzią na oczekiwania konsumentów zainteresowanych możliwością dokonania kompleksowych zakupów w jednym punkcie handlowym. Jednocześnie obserwuje się wzrost zainteresowania ze strony hipermarketów poszerzeniem oferty handlowej produktów żywnościowych o żywność ekorolniczą, co jest efektem zwiększonej podaży i popytu na ten rodzaj żywności.
EN
In the 90s there were significant changes in the distribution systems of food products. The share of modern distribution systems in food sales as well in European Union countries as Poland increased and the role of traditional shops decreased which was caused among others by the consumers interest in one point shopping. This changes are reflected in development of distribution systems for organic products in European Union countries. The hypermarkets became an important sale channel for organic products due to increase of supply and demand for organic products. As a result in most of the European Union countries the sales of organic food in specialised shops and even the direct distribution decreased. Referring to changes in Western European countries and consumers behaviour one should expect that significant changes would happen in the organisation of organic products distribution in Poland. (original abstract)
Rocznik
Tom
3
Numer
Strony
22--27
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Challinor S. (1998): Rozwój sieci supermarketów w Europie. Przemysł Spożywczy, nr 1,28.
  • Gutkowska K., Żakowska-Biemans S., Ozimek I. (2000): Podejście jakościowe w badaniach postaw konsumentów na rynku żywności ekologicznej. Marketing przełom wieków, tom II, red. nauk. Mazurek-Łopaciń-ska, Styś. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław, 493-502.
  • Hamm U. (1998): Organic Trade: The potential for growth. In: The Future Agenda for Organic Trade, Proceedings of the 5th IFOAM International Conference on Trade in Organic Products, Oxford, eds. Maxted-Frost, 18-21.
  • Hamm U., Michelsen J. (2000): Analysis of the organic food market in Europe. In: The World grows Organic. Proceedings of 13* International IFOAM Scientific Conference, eds. Alfoedi, Lockeretz, Niggli. VDF Hoch-schulverlag AG an der ETH Zurich, 507-510.
  • Michelsen J., Hamm U., Wynen E., Roth E. (1999): The European Market for Organic Products: Growth and Development. Organic Farming in Europe: Economics and Policy vol.7. Stuttgart-Hohenheim, 199.
  • Nikodemska-Wołowik A. (1996): Klienci supermarketów w Polsce. Marketing i Rynek, 10, 21-24.
  • Ozimek I. (1996): Uwarunkowania wyboru żywności przez konsumentów w okresie przekształceń rynkowych. Praca doktorska, SGGW, Wydział Żywienia Człowieka oraz GD, Warszawa, maszynopis.
  • Sznajder A. (1999): Euromarketing. Uwarunkowania na rynku Unii Europejskiej. PWN, Warszawa,151.
  • Żakowska-Biemans 1997: Sprawozdanie merytoryczne z grantu KBN - Marketing żywności ekologicznej stan obecny i perspektywy. SGGW, Warszawa, maszynopis.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000015188

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.