Warianty tytułu
Standarisation of Agricultural Products in Poland in Globalisation Aspect
Języki publikacji
Abstrakty
Przeprowadzono analizę natury i korzyści związanych z upowszechnieniem gatunków i standardów jakościowych żywności, ich roli w procesach rynkowych i marketingowych oraz głównych problemów standaryzacji w sektorze żywnościowym.
Quality standards are measurable properties of foods that differentiate them for consumers. Grading is the sorting of unlike lots of products into heterogeneous categories according to accepted quality standards. Standardised food grades can contribute to operational and pricing efficiency as well as to increased consumer satisfaction and producer returns. There are several problems in translating ideal food quality standards into practical grades for use in food marketing in Poland. The food grading system has adjusted and will continue to adjust to changing in market needs. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
Numer
Strony
40--44
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Berdowski J.B., Rutkowska H. (2000): Poradnik producenta i dystrybutora artykułów spożywczych. Wyd. Verlag Dashofer Sp. zo.o., Warszawa, s. 2.
- Khols R.L., Uhl J.N. (1990): Marketing of agricultural products. MacMillan Publishing Company, New York, s. 291.
- Majewski E., Dalton G. (2000): Strategiczne wyzwania dla polskiego rolnictwa, wsi i sektora żywnościowego w kontekście akcesji do Unii Europejskiej. [W:] Strategiczne opcje dla sektora polskiego agrobiznesu w świetle analiz ekonomicznych. SGGW, Warszawa, s. 29-30.
- Szymanowski W., Karasicwicz G. (1998): Handel krajowy produktami rolno-spożywczymi. [W:] Identyfikacja priorytetów w modernizacji sektora rolno-żywnościowego w Polsce. FAPA, s. 511-516.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000015206