PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 6 | 129--138
Tytuł artykułu

Rola dystrybucji w strategiach konkurencji

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Role of Distribution in the Competition Strategies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł omawia relacje między obsługą dystrybucyjną klientów a konkurencyjnością przedsiębiorstwa. Autorka szczególną uwagę poświęca charakterystyce elementów, które decydują o poziomie obsługi klientów, sformułowaniu standardów obsługi klientów oraz ocenie strategii dystrybucji. Strategie te mogą być wykorzystywane w celu osiągnięcia przywództwa w zakresie kosztów, różnicowania poziomu obsługi nabywców czy też koncentracji na obsłudze wybranego segmentu rynku.
EN
The article presents some basic relations occurring between the grade of the customer distribution service and the company competitiveness. Much attention is focused on the characteristic of the elements which are decisive for the customer service level, the formulation of its standards and assessment yardsticks. The customer service standards constitute both an offer and declaration of a company regarding the term of order effecting, product availability, the range and quality of the services rendered for customers and service costs. Their level and degree of performance are decisive for the area of customer service in the distribution channels. The distribution strategies can be used so that a company may become leader in the field of costs, service diversification or concentration of distribution actions within the selected market segment. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
129--138
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Adamczyk M., CRM - czyli wiem czego chcę, "Modern Marketing" 2000, nr 6.
  • Biznes nowej ery, "Handel" 2000, nr 4.
  • Blaik P, Logistyka, PWE, Warszawa 1996.
  • Ciesielski M. Strategie logistyczne przedsiębiorstw, AE, Poznań 1998.
  • Dystrybucja jako źródło konkurencyjności przedsiębiorstw na przełomie wieków XX i XXI, kier. naukowe M. Strużycki, IRWiK, Warszawa 2001.
  • Fonfara K., Marketing partnerski w działalności przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych, "Marketing i Rynek" 2000, nr 5.
  • Frazelle E.H., Supply Chain Strategy, McGraw-Hill, USA 2002.
  • Gordon J.H., Relacje z klientem. Marketing partnerski, PWE, Warszawa 2001.
  • Kempny D., Logistyczna obsługa klienta, PWE, Warszawa 2001.
  • Koncentracja w światowym handlu, "Handel" 2000, nr 3.
  • Lichocik G., Bez mrożenia pieniędzy [w:] Raport. Logistyka, "Businessman", czerwiec 2000.
  • Logistyka dystrybucji, praca zbiorowa pod red. K. Rutkowskiego, Difin, Warszawa 2000.
  • Pfohl H.C., Zarządzanie logistyką. Funkcje i instrumenty, Bibl. Logistyka, Poznań 1998.
  • Raben E.T.J., Bieg z przeszkodami [w:] Raport. Logistyka, "Businessman", czerwiec 2000.
  • Swarcewicz R., Efektywna strategia obsługi klienta, "Logistyka" 1998, nr 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000015317

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.