PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 603 | 107--125
Tytuł artykułu

Specyfika metod analizy strategicznej stosowanych w międzynarodowej działalności przedsiębiorstwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Specifics of Strategic Analysis Methods Employed in the International Operations af an Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pierwszej części artykułu omówiono sposoby podejścia do określenia czynników konkurencyjności przedsiębiorstwa funkcjonującego na rynku międzynarodowym. Następnie przedstawiono próbę określenia specyficznych cech zarówno obszarów analizy strategicznej dla przedsiębiorstwa międzynarodowego, jak i specyficznych cech metod analizy strategicznej stosowanych w tym obszarze.
EN
In the first part, the author describes various methods used to determine the competitiveness of an enterprise operating on the international market. He also attempts to identify the specific features of both different areas of strategic analysis in the case of international enterprises and of the methods used in such analysis. (short original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
107--125
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Fahey L., King W.R. [1977], Environmental Scanning for Corporate Planning, "Business Horizons", vol. 20.
  • De Geus A. [1997], The Living Company. Habits for Survival in a Turbulent Business Environment, Harvard Business School Press, Boston, Mass.
  • Gierszewska G., Romanowska M. [1995], Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
  • Ginter P.M., Duncan W J. [1990], Macroenvironmental Analysis for Strategic Management, "Long Range Planning", vol. 23, nr 6.
  • Goold M., Campbell M. [2000], Taking Stock of Synergy. A Framework for Assessing Linkage Between Businesses, "Long Range Planning", vol. 33.
  • Heenan D.A., Perlmutter H.V. [1979], Multinational Organizational Development: A Social Architecture Perspective, Addison-Wesley, Reading, Mass.
  • Heijden van der K. [2000], Planowanie scenariuszowe w zarządzaniu strategicznym, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Heijden van der K. [1996], Scenarios. The Art of Strategic Conversation, John Wiley & Sons, New York.
  • Kaufman R. [1992], Strategic Planning Plus. An Organizational Guide, Sage Publications, London.
  • Lenz R.T., Engledow J.L. [1986], Environmental Analysis Unit and Strategic Decision Making: A Field Study of Selected 'Leading Edge' Corporations, "Strategic Management Journal", vol. 7.
  • Mesh A.H. [1984], Developing an Effective Environmental Assessment Function, "Managerial Planning", vol. 32.
  • Piekarz H. [1991], Efekt organizacyjny jako kryterium oceny systemu wytwórczego, Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, seria specjalna: Monografie, nr 102, Kraków.
  • Porter M.E. [1986], Changing Patterns of International Competition, "California Management Review", vol. 28.
  • Porter M.E. [1990], The Competitive Advantage of Nations, MacMillan Press, London.
  • Porter M.E. [1994], Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurencji, PWE, Warszawa.
  • Prahalad C.K., Doz Y.L. [1987], The Multinational Mission: Balancing Local Demands and Global Vision, The Free Press, New York.
  • Rymarczyk J. [1996], Internacjonalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
  • Stabryła A. [2000], Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków.
  • Terry P.T. [1977], Mechanisms for Environmental Scanning, "Long Range Planning", vol. 17.
  • Vernon-Wortzel H., Wortzel L.H. [1991], Global Strategic Management. The Essentials, John Wiley & Sons, New York.
  • Wack P. [1985a], Scenarios: Uncharted Waters Ahead, Harvard Business Review, wrzesień-październik.
  • Wack P. [1985b], Scenarios: Shooting the Rapids, Harvard Business Review, listopad-grudzień.
  • Yip G.S. [1996], Strategia globalna. Światowa przewaga konkurencyjna, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000015406

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.