PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 603 | 165--182
Tytuł artykułu

Doskonalenie systemu obsługi klienta

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Improving Customer Service Systems
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autor w swojej pracy opisuje istotę systemu obsługi klienta, podając jego elementy. Następnie proponuje program doskonalenia tego systemu, traktując go jako wyodrębnioną część organizacji. Na przykładzie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego SA w Krakowie, autor omówił system obsługi klienta w spółce komunikacji publicznej, wskazując równocześnie możliwe sposoby ulepszenia tego systemu.
EN
In this paper, the author describes the nature of a customer service system. He discusses its different components, and also presents a model for such a system. This model specifies the mission of a given enterprise, realised as part of its adopted strategy. Later, the author suggests a programme for improving customer service, treating such a system as a distinct part of an organisation. He then offers an analysis of the Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA in Kraków as an example of a customer service system in a public communications company, and indicates possible ways of improving that system. (short original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
165--182
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Dobrzyński M. [1996], Analiza czasów obsługi zamówienia i realizacji reklamacji, "Logistyka", nr 6 i 7.
  • Gajewski S. [1994], Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • Kempny D. [2001], Logistyczna obsługa klienta, PWE, Warszawa.
  • Kotler P. [1994], Marketing: analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Spółka, Warszawa.
  • Martyniak Z. [1996], Metody organizowania procesów pracy, PWE, Warszawa.
  • Mazurek-Łopacińska K. [1997], Zachowanie nabywców jako podstawa strategii marketingowej, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław.
  • Mikołajczyk Z. [1997], Techniki organizatorskie w rozwiązywaniu problemów zarządzania, PWN, Warszawa.
  • Przewoźnik krakowski [2000], Biuletyn Informacyjny Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego SA w Krakowie, nr 1-4.
  • Sprawozdanie Zarządu MPK SA w Krakowie za rok 1999 [2000], Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w Krakowie, Kraków.
  • Stabryła A. [1997], Podstawy zarządzania firmą. Modele, metody, praktyka, Kraków-Kluczbork.
  • Sztucki T. [1998], Encyklopedia marketingu. Definicje, zasady, metody, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000015410

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.