Czasopismo
2003
|
nr 983, t. 2 Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie
|
376--380
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Market Information as Factor Improving Rationality of Decisions Taken by Agricultural Producers
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł zawiera rozważania dotyczące racjonalności podejmowania decyzji. Przedstawiono znaczenie informacji rynkowych w podejmowaniu decyzji biznesowych.
In the situation of faulty functioning of market and lack of market information, farmers have to take numbers of serious decisions regarding production. Long production cycle, which characterizes agriculture causes, that decisions are made earlier that sending production on the market. Agricultural producers' reactions on market signals are delayed and they cannot always adjust their production to market demands, because decisions on taking production are made on the basis of current information, and not future market evaluation. This can be changed by objective, accurate information on present and predicted situations occurring in agri-business. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
376--380
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Bunge M. (1967): Scientific Research. Springer, Berlin, s. 121.
- Kotarbiński T. (1970): Sprawność i błąd. PZWS, Warszawa, s. 266.
- Matuszak E. (1995): Potrzeby informacyjne doradztwa rolniczego. [w:] Stan i kierunki rozwoju systemu informacji rolniczej. ODR Minikowo, ATR Bydgoszcz, s. 93.
- Simon A.H. (1976): Działanie administracji. Proces podejmowania decyzji w organizacjach administracyjnych. PWN. Warszawa, s. 181-183.
- Sztucki T. (1992): Marketing - sposób myślenia - system działania. Agencja Wydawnicza "Placet", Warszawa, s. 52.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000015555