PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 622 | 125--139
Tytuł artykułu

Strategia globalizacji jako jeden z efektów walki konkurencyjnej przedsiębiorstw

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Globalisation Strategy as an Outcome of Competition between Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zadaniem opracowania jest pokazanie, iż wejście na rynki zagraniczne zwiększy możliwości konkurencyjne poszczególnych przedsiębiorstw, a także wprowadzi elementarne pojęcia wyjaśniające proces umiędzynarodowienia przedsiębiorstw.
EN
This article presents not only motives and stimuki for the internationalisation of enterprises, but also strategies for their globalisation. The globalisation of enterprises is an outcome of fiercer compettion on the market. The aim of the article is to demonstrate that foreign market entry improves the competitive capacity of individual enterprises, and to introduce some elementary notions elucidating the processes involved in the internationalisation of enterprises. (short original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
125--139
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Bednarczyk M., Organizacje publiczne. Zarządzanie konkurencyjnością, PWN, Kraków-Warszawa 2001.
  • Białecki K.P., Operacje handlu zagranicznego, PWE, Warszawa 1997.
  • Drucker P., W kierunku organizacji nowego typu [w:] Organizacja przyszłości, pod. red. F. Hesselbein, M. Goldsmisth, R. Beckhard, Business Press, Warszawa 1998.
  • Forowicz J., Ewolucja przedsiębiorstw - od strategii międzynarodowej do strategii globalnej [w:] Bariery internacjonalizacji przedsiębiorstw, pod red. M.K. Nowakowskiego, Key Text, Warszawa 1997.
  • Grzegorczyk W., Marketing na rynkach zagranicznych, Biblioteka Menedżera, Warszawa 1998.
  • Kasiewicz S., Globalizacja działalności operacyjnej [w:] Bariery internacjonalizacji przedsiębiorstw, pod red. M.K. Nowakowskiego, Key Text, Warszawa 1997.
  • Komor M., Euromarketing - strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku, PWN, Warszawa 2000.
  • Koźmiński A.M., Zarządzanie międzynarodowe, PWE, Warszawa 1999.
  • Nelson C.A., Global Success - International Business Tactics for the I990s, Liberty Hall Press, New Jersey 1992.
  • Penc-Pietrzyk I., Strategie biznesu i marketingu, PSB. Kraków 1999.
  • Ritzer G., McDonaldyzacja społeczeństwa, Spectrum, Warszawa 1999.
  • Rymarczyk J., Internacjonalizacja przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1996.
  • Strategor, Zarządzanie firmą, PWE, Warszawa 1999.
  • Sznajder A., Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym, PWN, Warszawa 1995.
  • Wiktor J.W., Internacjonalizacja a marketing międzynarodowy. Przesłanki rozwoju orientacji zagranicznej przedsiębiorstw [w:] Współczesne problemy marketingu międzynarodowego, pod red. J.W.Wiktora, Materiały I Sympozjum Marketingu Międzynarodowego, AE, Kraków 1998.
  • Współczesna gospodarka światowa, pod red. A.B. Kisiel-Kowczyc, Uniwersytet Gdański, Gdańsk 1997.
  • Zorska A., Ku globalizacji? Przemiany w korporacjach transnarodowych i w gospodarce światowej, PWN, Warszawa 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000015650

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.