PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1998 | 30--35
Tytuł artykułu

Etnocentryzm konsumencki Polaków - zjawisko przejściowe czy marketingowa bariera internacjonalizacji

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Consumer Ethnocentrism of Poles - a Temporary Phenomenon or a Marketing Barrier to Internationalisation?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Istotą etnocentryzmu konsumenckiego jest poczucie tożsamości narodowej i obawa przed negatywnymi konsekwencjami importu dla krajowych jednostek, przedsiębiorstw i całego społeczeństwa. Etnocentryczni konsumenci nie kupują zagranicznych produktów, a ich decyzje wyboru wynikają z uwarunkowań moralnych, świadomości i odpowiedzialności społecznej. Autor przedstawił ogólne przyczyny i skutki etnocentryzmu konsumenckiego, a dalej badania dotyczące zjawiska etnocentryzmu wśród polskich konsumentów. Na zakończenie autor omówił wyniki badań identyfikujące etnocentryczne postawy Polaków, których celem było poznanie ich zwyczajów handlowych i konsumpcyjnych.
EN
Consumer ethnocentrism and its manifestation on the market - the purchase and consumption of domestic products - is, as in other countries, a clearly observable phenomenon in Poland. This is confirmed both by special research projects carried out to date in Poland and by the results of marketing surveys. In this article the author discusses the roots of consumer ethnocentrism and the general conditions that give rise to it. The author presents the results of empirical research carried out among Polish consumers using the American CETSCALE test. These results are supplemented by data from nationwide research on the motives behind the choices and purchase of products, which take into account the "origin" factor. The ethnocentrism of the attitudes and behaviour of Poles is especially evident in the case of perishable goods. Older people are especially prone to ethnocentrism. At the same time however, a Polish brand name is not a factor determining choice when purchasing non-perishable goods. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000015725

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.