PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | z. 44 | 144--159
Tytuł artykułu

Maksymalizacja wartości dla akcjonariuszy jako nadrzędny cel działalności przedsiębiorstwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Maximization of Value for Shareholders as an Imperative Goal of Company Activity
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono powody upowszechniania się idei maksymalizacji wartości dla akcjonariuszy. Przedstawiono zależność pomiędzy wartością dla akcjonariuszy a interesem pozostałych podmiotów. Nakreślono różne podejścia do istoty spółki akcyjnej i nadrzędnego celu jej działalności.
EN
The article discussed reasons of popularization value maximization for shareholders. Presented relations between value for shareholders and interests of other entities. Described different attitudes to essence of join-stock company and imperative goal of its activity. (M.P.)
Rocznik
Numer
Strony
144--159
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Badanie: Struktura i formy sprawowania władzy w spółkach kapitałowych, Projekt realizowany w latach 1999-2001 pod kierunkiem J. Jeżaka (grant KBN).
  • Copelland T., Koller T, Murrin J., Wycena: mierzenie i kształtowanie wartości firm, WIG-Press, Warszawa 1997.
  • Cwynar A. W., Zarządzanie wartością spółki kapitałowej. Koncepcje, systemy, narzędzia, FRRwP, Warszawa 2002.
  • Drucker P. F., Management Challenges for the 21st Century, Oxford: Butterworth Heinemann 1999.
  • Ferling R. L., Quality In 3D: EVA, CVA and Employees, "Financial Executives", Vol. 9, No. 4, 1993.
  • http://www.agora.pl/wartości_i_zasady
  • Jeżak J., Zarządzanie przedsiębiorstwem zorientowane na wzrost wartości dla jego właścicieli, "Przegląd Organizacji", Nr 5/2001.
  • Koper H., Rola zarządu w zarządzaniu wartością banku, Referat na seminarium: Zarządzanie wartością banku - rola rady nadzorczej i zarządu banku, Gdańska Akademia Bankowa, kwiecień 1999.
  • McTaggart J. M., Kontest P. W., Mankins M. C., The Value Imperative, Managing for Superior Shareholder Return, The Tree Press, 1994.
  • Mills R. W., Einstein B., Zarządzanie wartością firmy - jak pogodzić perspektywy udziałowców i pozostałych interesariuszy.
  • Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2003.
  • Rappaport A., Wartość dla akcjonariuszy. Poradnik menedżera i inwestora, Warszawa 1999.
  • Siudak M., Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2001.
  • Wędzki D., Strategie płynności finansowej przedsiębiorstwa: przepływy pieniężne dla właścicieli, AE, Kraków 2003.
  • Yoshimori M., Whose company is it? The Concept of the Corporation in Japan and West, w: de Wit B., Meyer R., Strategy, Content, Context, An International Perspective, International Thomson Business Press, London 1998.
  • Young S. D., O'Byrne S. F., EVA and Value Based Management. A Practical Guide to Implementation, McGraw-Hill, 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000015772

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.