PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | 23 | nr 964 Aspekty makro- i mikroekonomiczne | 86--95
Tytuł artykułu

Rola nagród jakości w podnoszeniu poziomu usług hotelarskich

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Role of the Quality Prises in Improving Hotel Service Level
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wielu liderów branży hotelarskiej na świecie, świadomych roli nagród jakości, dąży do stałego udoskonalenia poziomu usług, podejmując trud przygotowania się do udziału w konkursach i podjęcia rywalizacji o najlepszego w branży pod względem jakości. Również polskie hotele, realizujące strategię lidera jakościowego mogą wykorzystać w procesie zarządzania jakością swoich usług, kryteria oceny przedsiębiorstw stosowanych w tych konkursach. Autorka w pierwszej części omówiła światowe i polskie nagrody jakości. Natomiast w drugiej części zaprezentowała korzyści wynikające z uczestniczenia zakładu hotelarskiego w rywalizacji o nagrodę jakości.
EN
The present conditions of hotel operations, related e.g. to increased expectations of customers towards service and to growing up a competition, make the hotel industry intensify its efforts for improving their service quality. The looking for the effective methods of the providing high quality we find the service standarisation, hotel classification systems, an implementing and accreditation of quality systems in hospitality companies (ISO standards) and criteria of quality prizes (for example National-Polish Quality Prize and European Quality Prize). The paper aim is to characterise quality prizes - mainly the Polish Quality Prize - and to present the importance of the using their criteria in a process of improving hotel service level. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Dahlgaard J.J, Kristensen K,, Kanji G.K: Podstawy zarządzania jakością. Warszawa: PWN 2000.
  • Leśniewska H., Szpineter J.: Polska Nagroda Jakości a Europejska Nagroda Jakości. "Problemy Jakości" 2000 nr 2, s. 35-37.
  • Lockwood A., Baker M., Ghillyer A.: Quality Management in Hospitality. Best Practice in Action. London: Cassell 1996.
  • Skrzypek E.: Nagrody jakości jako forma promowania koncepcji TQM w przedsiębiorstwie. Rzeszowskie Zeszyty Naukowe "Prawo i Ekonomia" 1996 tom XX, s. 23-37.
  • Tkaczyk J.: Europejska konwencja jakości. "Problemy Jakości" 1999 nr l, s. 23-27.
  • Wasilewski L.: Ponadstandardowe oceny systemów jakości firm. "Problemy Jakości" 1998 nr 11, s. 4-13.
  • Zymonik J.: Kryteria samooceny przedsiębiorstw w konkursach nagród jakości. "Problemy Jakości" 1998 nr 4, s. 21-26.
  • Zymonik J.: Polska Nagroda Jakości. "Przegląd Organizacji" 1998 nr 11, s. 34-36.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000015778

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.