PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | 25 | nr 978 Aspekty makro- i mikroekonomiczne | 103--112
Tytuł artykułu

Wybrane metody badań preferencji konsumentów

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Selected Methods of Research Consumer's Preference
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Badania postępowania konsumentów mają na celu pozyskanie informacji o ich potrzebach, preferencjach, oczekiwaniach i sposobach postępowania na rynku. W artykule przedstawiono przegląd niektórych metod badań preferencji konsumentów, przedstawionych w literaturze przedmiotu.
EN
In a changeable situation on market today, knowledge of consumers' behaviour on market is a basis of operation, function and survival of each company. That is why management of all companies ought to commision or self-carry out marketing research. Among elementary research of consumers' behaviour we rate (number) the research of consumers' preference and stated preference (which describe consumers' intentions). The basis of revealed preference are statistical data, historical observation, inquiry and interview which concern earlier made market choices. The basis of stated preference are anticipationical data. For consumers' preference analysis I use models which reflect real market behaviours and methods which make preference's measurement possible. In the paper 1 present some methods of research consumers' preference selected on the basis of subject literature.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Bazarnik J., Grabiński T., Kąciak E., Mynarski S., Sagan A.: Badania marketingowe. Metody i oprogramowania komputerowe. Canadian Consortium of Management Schools. Kraków: Wyd. AE 1992.
  • Bąk A.: Conjoint analysis jako metoda pomiaru postaw i preferencji konsumentów. W: M. Walesiak (red.): Pomiar w badaniach rynkowych i marketingowych. Prace Naukowe nr 856 Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Wrocław: Wyd. AE 2000.
  • Duliniec E.: Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Warszawa: Wyd. PWN 1997.
  • Garbarski L.: Zachowania nabywców. Marketing bez tajemnic. Warszawa: PWE 1998.
  • Mazurek-Lopacińska K..: Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań. Wrocław: Wyd. AE 1996.
  • Mazurek-Lopacińska K..: Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej. Wrocław: Wyd. AE 1997.
  • Michalski E.: Badania rynku w przedsiębiorstwach przemysłowych i handlowych. Warszawa: PWN 1971.
  • Mynarski S.: Metody analizy rynku. Warszawa: PWN 1973.
  • Sztucki T.: Marketing. Sposób myślenia, system działania. Warszawa: Agencja Wydawnicza Placet 1996.
  • Sztucki T.: Marketing w pytaniach i odpowiedziach. Warszawa 1998.
  • Sztucki T.: Encyklopedia marketingu. Definicje, zasady, metody. Warszawa: Agencja Wydawnicza Placet 1998
  • Podstawka K..: Marketing. Zasady, strategie, instrument)' i techniki. Warszawa: Międzynarodowa Szkoła Menedżerów 1996.
  • Walesiak M., Bąk A.: Realizacja badań marketingowych metodą conjoint analysis z wykorzystaniem pakietu statystycznego SPSS for Windows. Wrocław: Wyd. AE 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000015808

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.