Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Utility of PZH (Polish Hotel Association) Grading Scheme in Assurance of Hospitality Service Quality Process
Języki publikacji
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest charakterystyka systemu rekomendacji zakładów hotelarskich i gastronomicznych Polskiego Zrzeszenia Hoteli oraz określenie jego przydatności dla doskonalenia usług hotelarskich.
Changing of market realities have emphasised the importance of new factors of business success. Within them the most important is quality. In the process of quality improvement of hospitality services, companies can choose many ways, for example: standarisation of service, classification systems, ISO 9000 accreditation of quality system and grading scheme. The subject of the article is the attempt of presentation the utility of Polish Hotels Association grading scheme in order to improve the hotel service quality. In the work the sense of hotels grading scheme was described as well as its elementary advantages. Besides that fact the paper showed the features which should characterise by the efficient system of recommendation. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
Strony
41--47
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Jaremen D.E.: Determinanty i sposoby kształtowania jakości usługi hotelarskiej w hotelach województwa dolnośląskiego. Niepublikowana praca doktorska. Jelenia Góra 2001.
- System rekomendacji zakładów hotelarskich i gastronomicznych, PZH.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000015809

JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.