PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | 26 | nr 997 Aspekty makro- i mikroekonomiczne | 138--151
Tytuł artykułu

Determinanty kształtujące działania promocyjne biur podróży

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Determines Shaping Promotional Campaigns of Travel Agencies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaproponowano podział uwarunkowań promocji na ogólne i operacyjne. Pierwsze z nich obejmują elementy znajdujące się poza sferą promocji, a wynikające z rynku, cech produktu oraz samego przedsiębiorstwa. Drugą kategorię tworzą determinanty operacyjne (szczegółowe), które wynikają bezpośrednio z realizacji poszczególnych etapów promocji i wpływają na ostateczny zakres działań promocyjnych, tj. wybór instrumentów i środków oraz przekaz odbierany przez jej adresatów. Zaliczono do nich: cechy adresatów promocji, cele i budżet promocji, dotychczasową promocję oraz cechy jej instrumentów.
EN
The article shows the determiners, which have the influence on the choice of mix promotion tools and the difference of the importance among them. There has been proposed the division into two groups: general and detailed. The first group deals with elements shaping the main surface of establishing the promotion strategy. Company's marketing strategy and its aims, features of mix marketing tools, resources and the size of company, marketing environment, features and character of market are numbered among this group. The other group is formed from detailed determiners, which are the direct consequence of promotional stages. They determine the final range of promotional activities. This group include: features of promotional audience, aims and budged of promotion, promotion activities used so far and features of promotional tools. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Altkorn J.: Podstawy marketingu. Kraków: Instytut Marketingu 1995.
  • Council Directive on the coordination of certain provisions laid down by low, regulation or administrative action in Member States concerning the pursuit of television broadcasting activities. 89/552/EEc/Oj no L298/23.
  • Council Directive relating to the approximation of the laws, regulations and administrative provisions of the Member States concerning misleading advertising. 84/450/EEC/OJ no L250/17.
  • Dobiegała-Korona B.: Kompozycja promocji. Warszawa: Centrum Informacji Menedżera 1997.
  • Garbarski L. i in.: Zarządzanie marketingowe małym i średnim przedsiębiorstwem. Warszawa: Difin 1999.
  • Garbarski L., Rutkowski L, Wrzosek W.: Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. Warszawa: PWE 1996.
  • Grzegorczyk W.: Marketing na rynkach zagranicznych. Warszawa: Biblioteka Menedżera i Bankowca 1998.
  • Johann M.: Uwarunkowania decyzji promocyjnych. "Marketing w praktyce" 2001 nr 3.
  • Klęczek R., Kowal W., Waniowski P., Woźniczka J.: Marketing. Materiały do ćwiczeń. Wrocław: Wydawnictwo AE 1991
  • Klęczek R., Kowal W., Woźniczka J.: Strategiczne planowanie marketingowe. Warszawa: PWE 1996.
  • Kotler P j Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Gebethner i Ska 1994.
  • Lazer W., Culley J.D.: Marketing Management Foundation and Practices. Boston: Houghton Mifflin Co. 1983.
  • Mazurkiewicz L.: Planowanie marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym. Warszawa: PWE 2002.
  • Media, komunikacja, biznes elektroniczny. Red. B. Jung: Warszawa: Difin 2001.
  • Mruk H., Pilarczyk B., Sojkin B., Szulce H.: Podstawy marketingu. Poznań: Wydawnictwo AE 1996.
  • Mudie P., Cottam A.: Usługi. Zarządzanie i marketing. Warszawa: PWN 1998.
  • Niestrój R.: Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne. Warszawa: PWN 1996.
  • Payne A.: Marketing usług. Warszawa: PWE 1996.
  • Przybyłowski K., Hartley S.W., Kerin R.A., Rudelius W.: Marketing. Dom Wydawniczy ABC 1998.
  • Rogoziński K.: Nowy marketing usług. Poznań: Wydawnictwo AE 1998.
  • Rozporządzenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 31 sierpnia 1993 r. (DzU 1993 nr 91, poz. 423 z późn. zm.).
  • Sznajder A.: Sztuka promocji, czyli jak najlepiej zaprezentować siebie i swoją firmę. Warszawa: Businessman Press Ltd. 1993.
  • Sztucki T.: Promocja. Sztuka pozyskiwania nabywców. Warszawa: Agencja Wydawnicza Placet 1997.
  • Ustawa o znakach towarowych z dnia 31 stycznia 1985 r. (DzU 1985 nr 5, poz. 17, zm. DzU 1989 nr 35, poz. 19).
  • Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z dnia 16 kwietnia 1993 r. (DzU 1993 nr 47, poz. 211).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000015904

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.