PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | 135--147
Tytuł artykułu

Marketing terytorialny - uwarunkowania, zakres i przekroje operacyjne

Warianty tytułu
Territorial Marketing - Conditions, Range and Operating Section
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pierwszej kolejności autor przedstawił ogólne warunki i czynniki rozwoju marketingu terytorialnego. Następnie wyjaśnił miejsce marketingu terytorialnego w strukturze wiedzy marketingowej oraz jego powiązania z innymi obszarami sektorowymi marketingu. Następnie omówił wewnętrzną i zewnętrzną sferę marketingu terytorialnego oraz działania marketingowe własne jednostki terytorialnej oraz działania marketingowe w których ta jednostka pośrednio uczestniczy, tzw. marketing obcy.
EN
The author presented general conditions and factors which determined territorial marketing development. Next explained position of territorial marketing in structure of knowledge marketing and its connections with other marketing sectors. Then discussed internal and external sphere of territorial marketing and so called “alien marketing”. (MP)
Twórcy
Bibliografia
  • Ashworth G.J. [1999], Is Places Marketing Really Marketing, Regional Studies Association, Session: Place Markteing Bilbao.
  • Ashworth G.J.,Voogd H. [1988], Marketing the City - Concepts, Processes and Dutch Applications, Town Planning National Review, January, nr 1(59).
  • Boganowicz J. [1997], Marketing komunalny - z doświadczeń niemieckich i polskich, "Marketing i Rynek", nr 4.
  • Endres A. [1988], Burgernahe und Óffentlichkeitsarbeit, "Der Stadtetag", nr 4.
  • Hetzel P. [1997], Dlaczego marketing terytorialny ma obecnie tak duże znaczenie? [w:] Marketing terytorialny, pod red. T. Domańskiego, Instytut Studiów Międzynarodowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź.
  • Girard V. [1997], Marketing terytorialny i planowanie strategiczne [w:] Marketing terytorialny - strategiczne wyzwania dla miast i regionów, pod red. T. Domańskiego, Instytut Studiów Międzynarodowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź.
  • Gordon I.H. [2001], Relacje z klientem marketing partnerski, PWE, Warszawa.
  • Hutt M.D., Speh T.W. [1997], Zarządzanie marketingiem - strategia rynku dóbr i usług przemysłowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Iwankiewicz-Rak B. [1997], Marketing organizacji niedochodowych wybrane problemy adaptacji w warunkach polskich, AE Wrocław, Wrocław.
  • Kotler Ph. [1978], Marketing fiir Nonprofit Organizationen, Stuttgart.
  • Kotler Ph., Andreasen A.R. [1991], Strategie Marketing for Nonprofit Organizations, wyd. 4, Englewod Cliffs, Prentice-Hall, New Jersey.
  • Kotler Ph., Haider D. H., Rein I. [1993], Marketing Place's - Attracting Investment, Industry and Tourism to Cities, Staates and Nations, The Free Press, New York.
  • Marak J. [1994], Marketingowa strategia rozwoju turystyki - na przykładzie gminy Oborniki Śląskie, "Samorząd Terytorialny", nr 12.
  • Pluta-Olearnik M. [1993], Marketing usług, PWE, Warszawa.
  • Schmidt K. [1994], City Marketing in Germany [w:] Urban Marketing in Europe, ed. Gaston Ave e Franco Corsico, Torino.
  • Sumień T. [1997], Marketing obszarowy miast, gmin, regionów - ważny instrument rozwoju zrównoważonego, "Człowiek i Środowisko", t. 21, nr 2.
  • Storbacka K., Lehtinen J.R. [2001], Sztuka budowania trwałych związków z klientem Customer Relationship Management, Dom Wydawniczy ABC, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Szromnik A. [1997], Marketing terytorialny - geneza, rynki i podmioty oddziaływania [w:] Marketing terytorialny - strategiczne wyzwanie dla miast i regionów, pod red. T. Domańskiego, Uniwersytet Łódzki, Łódź.
  • Szromnik A. [1998], Marketing sektorowy - nowe szansę rozwoju oferty dydaktycznej Z zakresu marketingu w szkołach wyższych [w:] Współczesne tendencje rozwojowe marketingu i ich wpływ na procesy nauczania, materiały z konferencji, AE w Krakowie, Kraków.
  • Walsh K. [1989], Marketing in Local Government, Longman, London.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000015995

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.