PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 982 Finanse i rachunkowość - teoria i praktyka | 165--172
Tytuł artykułu

Konkurencyjność zakładu ubezpieczeń a strategie działania zorientowane na klienta

Autorzy
Warianty tytułu
The Competitiveness of an Insurance Institution vs. Customer Oriented Performance Strategies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest ukazanie działań zakładów ubezpieczeń w ramach dwóch rodzajowo wybranych strategii: strategii marketingowej i strategii jakości, które podkreślają znaczenie klienta, są na niego zorientowane i właśnie pod jego kątem i na jego potrzeby są wdrażane.
EN
The hereby article presents basic objectives of an Insurance institution, as well as one the basic ways to accomplish them, that is following customer oriented performance strategy These strategies include marketing strategy and quality strategy, which according to the author influence to the greatest extend the improvement of competition among insurance institutions. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Biuletyn PUNU - Wyniki sektora ubezpieczeń za rok 1998, Departament Analiz Systemu Ubezpieczeniowego, Warszawa 1999.
  • Jędrzejczyk L, Strategie rozwoju podmiotów sektora ubezpieczeń w warunkach globalizacji gospodarki światowej, (w:) Inwestycje finansowe i ubezpieczenia - tendencje światowe a polski rynek, Red. K. Jajuga, W. Ronka-Chmielowiec, Wrocław 2002, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 952.
  • Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Warszawa 1994.
  • Kramer Y., Podstawy marketingu, PWE, Warszawa 1994.
  • Kuhlmann K., Kasser-Pawelka G., Versicherungsmarketing, Fritz Knapp Verlag, Frankfurt am Main l992.
  • Łańcucki J., Kształtowanie struktur organizacyjnych w działalności ubezpieczeniowej, "Wiadomości Ubezpieczeniowe" 1993 nr 4-6.
  • Niestrój R., Kształtowanie marketingowej koncepcji przedsiębiorstwa, (w:) Podstawy marketingu, Red. J. Altkorn, Instytut Marketingu, Kraków 1993.
  • Nowak R., Kształcenie dla potrzeb rynku ubezpieczeń gospodarczych, "Wiadomości Ubezpieczeniowe" 1999 nr 9-10.
  • Nowatorska-Romaniak B., Marketing usług ubezpieczeniowych, Warszawa 1996. Ptaszyński P.,Marketing bezpośredni w ubezpieczeniach, "Prawo-Ubezpieczenia-Reasekuracja" 1998 nr 3.
  • Serwis Aktualności - dodatek, "Prawo-Ubezpieczenia-Reasekuracja" 1999 nr 8
  • Tulińska A. Ochrona interesów klientów w Unii Europejskiej, "Prawo Asekuracyjne" nr l.
  • Urbaniak M., Ro/a systemu jakości w kształtowaniu usługi ubezpieczeniowej, (w:) Rynek upieczeń na życie w Polsce. Teraźniejszość i przyszłość, Red. J. Garczarczyk, Poznań 1997
  • Wierzbołowski J., Społeczeństwo informacyjne a przekształcenia strukturalne i systemom gospodarce światowej. Wnioski dla Polski, "Gospodarka Narodowa" 1998 nr 7.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000016003

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.