PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | Systemy wspomagania organizacji SWO'2003 | 99--108
Tytuł artykułu

Budowa modeli dla potrzeb analitycznych systemów CRM

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Constructing of Models Using in Analytics CRM
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono koncepcję budowy modelu analitycznego CRISP-DM (Cross Industry Standard Process for Data Mining), wykorzystywaną zarówno przez systemy CRM jak i data mining. Cechą charakterystyczną metody CRISP-DM jest podział na 6 etapów: 1) określenie celów biznesowych; 2) zrozumienie danych; 3) przygotowanie danych do modelowania; 4)budowa modelu; 5) ewolucja modelu; 6) rozpowszechnienie modelu i rezultatów analiz.
EN
The main goal of this article is to show analysis using in analytics CRM, stages of constructing the base of modelds and describe model's place in customer relationship management process. Author shows CRISP-CM as the method of building analytical models and place for it in proposed by Terradata "Response Modeling". (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • James King; Orin Linden " Data mining isn't a 'cookbook' activity" National Underwriter; Erlanger; Sep 30, 2002
  • "Budowanie korzystnych relacji klientami" SPSS Ploska
  • Hamid R Nemati, Christopher D Barko "Enhancing enterprise decisions through organizational data mining" The Journal of Computer Information Systems, Summer 2002.
  • Janusz Wachnicki, Piotr Komornicki "Modern Marketing" nu mer 2/2002
  • Groth, R. "Data Mining: A Hands-on Approach for Business Professionals". Prentice Hall, 1998
  • S. Stanek, M.Zytniewski "Concept of the Self-educating CRM System with a Base of Models" ISDSS 2003
  • Pete Chapman (NCR), Julian Clinton (SPSS), Randy Kerber (NCR),Thomas Khabaza (SPSS), Thomas Reinartz (Daimler- Chrysler),Colin Shearer (SPSS) and Rudiger Wirth (Daimler- Chrysler) "CRISP-DM 1.0 Step-by-step data mining guide" SPSS 2000
  • Sanjay Saxena "CRM Analytics - KEY to ROI on CRM" www.realmarket.com 2002
  • "Teradata CRM Response Modeling" www.teradatalibrary.com
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000016075

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.