PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | 23 | nr 964 Aspekty makro- i mikroekonomiczne | 21--41
Tytuł artykułu

EHCR - efektywna obsługa pacjenta

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
EHCR - Efficient Healthcare Consumer Response
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł podejmuje problematykę efektywnej obsługi pacjenta Efficient Healthcare Consumer Response (EHCR) w sektorze medycznym (farmaceutycznym), która powstała na bazie współcześnie bardzo popularnej koncepcji doskonalenia łańcucha dostaw Efficient Consumer Response (ECR). Model EHCR opiera się na ścisłej współpracy partnerów handlowych (producentów, dystrybutorów i usługodawców), których wspólnym celem jest dostarczenie większej wartości klientowi (pacjentowi), przy jednoczesnej redukcji kosztów w łańcuchu dostaw. Efektywna obsługa pacjenta (EHCR) koncentruje się na trzech podstawowych procesach tworzących wartość dodaną w łańcuchu dostaw: Efektywnym Przemieszczaniu Produktów, Efektywnym Zarządzaniu Zamówieniami, Efektywnym Podziale Informacji.
EN
In this paper the author characterizes Efficient Healthcare Consumer Response (EHCR) strategy. The scope of the concept includes the processes involved in the healthcare products supply chain. EHCR proposes appropriate solution sets to address inventory management control systems continuous replenishment processes, product packaging and holding for Efficient Product Movement, pricing administration, purchase order to payment, and sales activated settlement for Efficient Order Management and electronic product identification, point of use data capture and electronic customer information for Efficient Information Sharing. All of this solutions lead to improved productivity, increased customer satisfaction, reduced cycle times and lower inventory requirements, reduced paperwork, better data accuracy and more effective communication. The benefits, then, are manifestly greater than just financial economies, with wide-ranging implications for requirement, jobs upgrading, staff morale and, ultimately, consumer (patient satisfaction). It is main reason why EHCR claims to create a value-oriented rather then merely supply-oriented chain.
Twórcy
Bibliografia
  • Canadian Efficient Healthcare Consumer Response 2001, http://www.eccc.org/ehcrin- fo.html
  • CCA i CRWG Continuous Replenishment, An ECR Best Practices Report, 1994.
  • Coopers&Lybrand European ECR Scorecard, ECR Europe, Switzerland, February 1997.
  • ECRx - Materiały prezentacyjne Installing ECRx. The Nuts and Bolts of Implementation. www.medicaldistribution.com
  • Efficient Healthcare Consumer Responce. Improving the Efficiency of the Healthcare Supply Chain. CSC Consulting Inc. 1996.
  • Efficient Consumer Response for the Pharmacy Supply Chain. "Supply Chain News" Vol. 1, 1999 nr 3.
  • Fechner L, Lewandowska J., Swarcewicz R., Szymański K.: ECR -jak osiągnąć sukces i prześcignąć konkurencją. Poznań: ILiM 1999.
  • Kapłan R.S., Cooper R.: Zarządzanie kosztami i efektywnością. Kraków: Dom wydawniczy ABC 2000.
  • Kelly Ch.: Activity Based Costing: Executive Summary Call to Action. Artykuł opublikowany na stronie http//www.eccc.org/ehcr.html
  • Kempny D.: Co-markership: zarządzanie dostawami w biznesie przyszłości. Mat. konferencyjne Zarządzanie łańcuchem dostaw. Katowice, 21-22 maja 1998.
  • Ketsch U.: Milionen aufdie Strofie. "Logistik Heute" 2000 nr 12.
  • Kosmacz-Chodorowska A.: Kody kreskowe na receptach. "Logistyka" 2001 nr 1.
  • Lewis Ch.: A Bitter Pill. "Logistics Europe" October 1999.
  • Lewis Ch.: Wealth Warning. "Logistics Europe" Februar2001.
  • Maleszyk E.: Grupy zakupowe jako przejaw konsolidacji handlu i usprawniania procesów logistycznych. Cz. 1. "Logistyka" 2000 nr 3.
  • Mitchell A.: Efficient Consumer Response. A new paradigm for the European FMCG sector. London, 1997.
  • Ontario Hospital Association, EHCR Organization - A Joint Initiative. Task Force Report on Supply Chain Management. Improving Supply Chain Management for Better Healthcare, 2001.
  • Poirier Ch. C.: Advanced Supply Chain Management. San Francisco: Berrett-Koehler
  • Publishers, Inc. 1999. 19] Rutkowski K., Zaremba M.: Koncepcja efektywnej obsługi konsumenta. W: Logistyka dystrybucji. Red. K. Rutkowski. Warszawa: Difm 2001.
  • Sankowski P. T.: Zarządzanie zmianą. Cz. 1. "Global Business" 2001 nr 3.
  • Swarcewicz R.: Efektywna obsługa dystrybucji leków. "Logistyka" 1997 nr 2.
  • Szymczak M.: Słownik pojęć: Cross-docking. "Eurologistics" 2001 nr 4.
  • Witkowski J.: Logistyka dystrybucji farmaceutyków w Polsce wobec wyzwań i tendencji na rynku europejskim. Prace Naukowe Uniwersytetu Gdańskiego 2001.
  • Zieliński T.: Rachunek kosztów działań (ABC) w audycie logistycznym przedsiębiorstw. "Logistyka" 2001 nr 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000016094

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.