PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | 23 | nr 964 Aspekty makro- i mikroekonomiczne | 192--212
Tytuł artykułu

Koncepcja marketingu docelowego w przedsiębiorstwach turystycznych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
STP Marketing Concept in Tourism Enterpeises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedsiębiorstwo, zamiast prowadzić walkę konkurencyjną na obszarze całego rynku, powinno wybrać te jego segmenty, które może obsługiwać w sposób efektywny. Wiąże się to z wykorzystaniem marketingu typu STP, czyli triady marketingowych narzędzi (segmentating - segmentacja, targeting - celowanie, positioning - pozycjonowanie). Istotą marketingu podporządkowanego regule STP jest po pierwsze: segmentacja rynku, po drugie zdefiniowanie rynku docelowego i po trzecie ustalenie pozycji firmy wobec konkurencji i oferty dla każdego rynku docelowego. Autorka przedstawiła wykorzystanie reguły STP na przykładzie przedsiębiorstwa turystycznego, badając preferencje klientów biur podróży.
EN
Due to growing consumers expectations and enlarging competition on travel services market, the meaning of customer oriented philosophy is increasing. The main implications of this fact are correcting strategies of tourism enterprises, orienting them on reaching consumers satisfaction and creating appropriate offers for different market's segments. The most important factors for achieving expected results by tourism enterprises are proper targeting, efficiency in reaching the client and offering products or services compatible to individual needs. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Altkorn ].: Marketing w turystyce. Warszawa: PWN 1994.
  • Barlik E.: Sprytna firma umie słuchać. "Businessman Magazine", grudzień 1998.
  • Garbarski L., Rutkowski L, Wrzosek W.: Marketing. Warszawa: PWE 2000.
  • Holloway J.Ch., Robinson C.: Marketing w turystyce. Warszawa: PWE 1997.
  • Jedlińska M.: Zastosowanie reguły STP w działających w Polsce przedsiębiorstwach turystycznych. Wroclaw: Wyd. AE 1999. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 839.
  • Johann M.: Segmentacja rynku usług turystycznych. "Marketing w praktyce" 2000 nr 3.
  • Knecht D.: Orientacja marketingowa w agencji turystycznej. W: Wybrane zagadnienia turystyki. Wrocław: "Edukacja" Wyższa Szkoła Zarządzania 1999.
  • Kotler P.: Kotler o marketingu. Jak kreować i opanowywać nowe rynki. Kraków: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu 1999.
  • Kotler P.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Gebethner & S-ka 1994.
  • Marketing usług. Red. A. Styś. Wrocław: Wyd. AE 1999. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 839.
  • Payne A.: Marketing usług. Warszawa: PWE 1996.
  • Pluta-Olearnik M.: Marketing usług. Warszawa: PWE 1994.
  • Podstawy marketingu. Red. J. Altkom. Warszawa: PWN 1994.
  • Przybyłowski K., Hartley S., Kerin R., Rudelius W: Marketing. Warszawa: Dom Wydawniczy ABC 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000016105

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.