PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | 23 | nr 964 Aspekty makro- i mikroekonomiczne | 255--268
Tytuł artykułu

Badanie stabilności preferencji konsumentów wód mineralnych na Dolnym Śląsku

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Research of the Stability of Mineral Water Customers' Preference in Lower Silesia
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorka przedstawiła badania stabilności preferencji konsumentów wody mineralnej OKTAWA względem wybranych wód mineralnych (Żywiec, Bonaqua, Nałęczowianka i Aqua Minerale) i pozostałych dóbr oraz badanie stabilności preferencji konsumentów wody mineralnej OKTAWA względem pozostałych wód mineralnych i dóbr. Badania przeprowadzone zostały na podstawie danych za okres 04.1998 - 07. 1999 dla konsumentów zamieszkałych na terenie Dolnego Śląska, którzy spożywają lokalną wodę mineralną OKTAWA. Badania te przeprowadzono przy wykorzystaniu słabego i mocnego aksjomatu preferencji ujawnionych.
EN
The subject of the article is the research of the stability of OKTAWA customers' preference when compared to other goods, OKTAWA compared to other mineral water 1,5 1 PET and other goods, OKTAWA compared to some chosen mineral water 1,5 l PET (Żywiec, Multivita, Bonaqua, Nałęczowianka and Aqua Minerale) and other goods from 04.1998 to 07.1999 in Lower Silesia. The research was carried out by means of weak (WARP) and strong (SARP) axiom of revealed preference. The method used allowed to determine if the preference under survey is stable. On the basis of the results it can be stated that the tastes and preference of the customers have not changed dramatically. Thus, the managers of this industry branch can conclude that the customers will act as before and therefore, the management can base their decisions on the secondary data decreasing the company's expenses. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Mazurek-Łopacińska K.: Konsument - Nowe wyzwanie dla marketingu. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 712. Wrocław: Wyd AE 1995.
  • Michalski E.: Badania rynku w przedsiębiorstwach przemysłowych i handlowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 1971.
  • Varian H.R.: Mikroekonomia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000016109

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.